از هنر صرف تا هنر‌ کاربردی

هنر کاربردی خاص هنری نوظهور است که مدتی است توسط 2 خواهر ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

نیلوفر وحیدی‌راد یکی از این هنرمندان در خصوص نمایشگاه و این هنر به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این هنر از المان‌های ایرانی به مقدار زیادی استفاده شده است که این نشانه‌‌‌ها و روش‌هایی که در آثار به کار برده شده این هنر را از صنف طلافروشان و بازار جدا کرده است و به نوعی جزو هنر‌های صنایع دستی قرار می‌گیرد، البته به گونه‌ای باز هم از این گروه مستثنی است.

وحیدی‌راد افزود: این مجموعه حاصل حدود 3 سال کار ما است و به عنوان حرکت نسبتاً نویی در ایران محسوب می‌شود. هنر‌های کاربردی در کشور‌هایی چون ایتالیا، کانادا، اروپا و... رواج دارند و شاخه‌ای جدید از هنر را ایجاد کرده‌اند؛ همچنین ما در این هنر به نوعی از مجسمه‌های تن پوش الهام گرفتیم؛ چرا که این آثار بسیار نفیس هستند اما تنها شکل زینتی و هنری دارند، ما با دیدن آن‌ها تصمیم گرفتیم تا همان نماد‌ها را به صورت کاربردی‌تر بسازیم تا بتوان آن‌ها را در طی زندگی روزمره مثل انگشتر یا طرح‌های قابل پوشش و... استفاده کرد.

این هنرمند با اشاره به مواد به کار برده شده اظهار کرد: برنج و نقره بیشترین متریالی هستند که در این آثار کار شده‌اند. چون علاوه بر وزن مناسب قیمت مطلوبی هم دارند، زیرا استفاده از طلا برای آثاری که خیلی بزرگ هستند، از لحاظ هزینه بسیار گران می‌شوند و باز هم همان اتفاق هنر نمادین که دیگر مخاطب نمی‌تواند آن را خریداری کند رخ می‌دهد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از جمعه 8 آبان آغاز شده و به مدت 3 هفته در گالری نقش جهان پذیرای هنر‌دوستان خواهد بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار