زندگی مجازی در این روز ها بیشتر شبیه به نمایش تبلیغات شده است که برای بسیاری از کاربران این فضاها بسیار آزار دهنده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ها پیش نه خبری از اینترنت بود، نه شبکه های اجتماعی. اما الان چند وقتی است که با رشد و گسترش این شبکه ها شاهد از هم دور تر شدن افراد در جامعه هستیم و مردم بیشتر وقت خود را فقط در این مکان ها سپری می کنند. 

در چند سال اخیر هم با رشد این شبکه ها شاهد افزایش میزان تبلیغات در این فضا ها هستیم. وقتی سری به حساب های خود در این مکان ها می زنیم، با سیلی از تبلیغاتی رو به رو می شویم که شاید هیچ تمایلی به دیدن آن ها نداشته باشیم.

نظر شما درباره تبلیغات در فضای مجازی چیست؟

یکی از شهروندان گفت: بسیاری از این تبلیغات دروغ است و شرکت ها در مورد کالای خود حقیقت را به مردم نمی گویند. بسیاری از مردم هم از این شرکت ها به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران گله می کردند.

شبکه های اجتماعی، مکان تبلیغات؟

به دلیل تعداد زیاد کاربران در شبکه های اجتماعی، این شبکه ها مکان مناسبی شده است برای شرکت ها و فروشنده ها که با صرف کمترین هزینه بیشترین بازدید را برای محصولات خود داشته باشند. در مورد تبلیغاتی که در این شبکه انجام می شود  به یک کارشناس فضای مجازی مراجعه کردیم.

فلاحی گفت: وقتی کسی وارد یک شبکه اجتماعی می شود، قصد دارد با دوستان و آشنایان خود در تماس باشد و بداند که آن ها به چه کار هایی مشغول هستند. اما آلان شاهد این نکته هستیم که بیشتر مطالبی که به صورت کلی در اینترنت منتشر می شود جنبه تبلیغاتی دارد و با یک کلیک اشتباه چندین صفحه به صورت کاملا نا خواسته باز می شود که مزاحمت های زیادی برای کاربران ایجاد می کنند.

شبکه های اجتماعی، مکان تبلیغات؟

نکته ای که باید به ان اشاره کرد این است که تقریبا در هیچ جای دنیا قانونی برای مقابله با تبلیغاتی که در فضای مجازی برای کاربران ایجاد مزاحمت می کند، وجود ندارد و ظاهرا تنها راه مقابله این موارد آزار دهنده این است که کاربران خودشان دست به کار شوند و با به اشتراک نگذاشتن مطالب آن ها و دنبال نکردنشان سرعت پیشرفت و گسترش آن ها را کم کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

گزارش از مجتبی غنی دل


انتهای پیام/
برچسب ها: جامعه ، مجازی ، شبکه ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار