معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: کارهای باقیمانده تا اربعین به فراخور زمان، نیازمند یک جهاد شبانه روزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان؛ ولی الله حیاتی با اشاره به اینکه همه دستگاه های مستقر در مرز شلمچه آماده خدمت رسانی به زائران می باشند اظهار داشت: برابر برنامه زمانبندی شده از 20 آبان ماه  عملیات  اجرایی اربعین آغاز خواهد شد.

وی بر فراهم کردن بستری آرام و روان برای تردد زائرین تاکید و اذعان کرد:  براساس آمار سال گذشته یازده روز قبل از اربعین روزانه 60 هزار نفر  از مرز شلمچه تردد داشتند و این آمار نشان دهنده این است که ما باید حداقل 15 تا 20 روز قبل از اربعین آمادگی لازم  برای پذیرش زائرین داشته باشیم.

حیاتی به زمان اربعین حسینی همزمان با 11 آذر ماه اشاره کرد و بیان داشت: باید تا 20 آبان ماه تمهیدات لازم را در مرز بین المللی شلمچه برای استقبال از زائرین در ایام اربعین فراهم نماییم. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت زمانی، روسای کمیته ها طبق برنامه زمانبندی  نسبت به آماده سازی موقعیت ها و استقرار خود در مرز بین المللی شلمچه اهتمام بورزند.

وی با اشاره به استقرار 20 ورودی برای گذرنامه عراق افزود: با همکاری سازمان منطقه آزاد و حج و زیارت زیرساخت های گیت های گذرنامه در عراق باید تا پایان هفته جاری انجام شود.

ولی الله حیاتی خواستار استقرار چادرهای هلال احمر برای اسکان زائران و همچنین احداث درمانگاه توسط کمیته بهداشت و درمان شد و تاکید کرد: تا پایان هفته جاری باید پایانه مسافری مرز شلمچه تکمیل و فضای آن مسقف شود و نیروهای گذرنامه در محل استقرار یابند.

 انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.