زنگ هشدار سیل در 2 استان کشور/ وزش باد شدید و بارش باران برای پایتخت‌نشینان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با شدت بارش در استان‌های گیلان و غرب مازندران وقوع آبگرفتگی معابر و سیل در این استان‌ها دور از انتظار نیست.

زنگ هشدار سیل در 2  استان کشور/ وزش باد شدید و بارش باران برای پایتخت‌نشینان
فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت آب‌و‌هوای کشور اظهار کرد: با خروج سامانه بارشی از استان‌های غربی امروز به زنگ هشدار آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در استان‌‌های گیلان و غرب مازندران به صدا درآمده است.

وی تصریح کرد: امروز و فردا دمای استان‌های نیمه شمال و شمال شرق کشور تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بحران‌های حادث شده سیل و آبگرفتگی معابر در 16 استان کشور بر اثر بارش‌های اخیر گفت: با تقویت جریان‌های شمالی و ریزش هوای سرد امروز و فردا در مناطق کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: با عبور سامانه بارشی فعال از کشور امروز در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال‌شرق، سواحل دریای خزر بارش باران گاهی وزش باد و در برخی مناطق نواحی مرکزی و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که به تدریج تا اوایل شب از شدت بارش‌ها در مناطق شمال‌غرب و غرب کشور کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه آسمان تهران نیمه‌ابری گاهی ابری است،گفت: امروز برای شهرهای جنوبی پایتخت بارش باران، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار