یک نشریه آمریکایی گزارش داد: با برداشته‌شدن تحریم‌ها و ورود شرکت‌های فیلم‌ساز خارجی به ایران، عرصه رقابت در سینمای این کشور داغ‌تر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه «ورایتی» در وب‌سایت خود، گزارشی از تاثیر توافق هسته‌ای بر صنعت سینمای ایران نوشت. در این گزارش آمده است با توافق ایران و گروه 1+5، تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور برداشته می‌شود. این مسئله ممکن است سبب بازشدن دروازه‌های ایران، با 80 میلیون جمعیت، به روی شرکت‌های فیلم‌ساز خارجی شود.

در ایران هرگز نمایش فیلم‌های آمریکایی ممنوع نبوده است؛ اما فعالان هالیوود برای فعالیت در منطقه خاورمیانه با محدودیت روبرو بوده اند. «کریس مارسیس،» رئیس بین‌المللی انجمن سینمایی آمریکا، در این خصوص گفت: «ما اجازه نداریم در زمینه ساخت و یا توزیع فیلم در ایران فعالیت کنیم؛ اما اگر تحریم‌ها برداشته شود، دیگر مانعی از سوی آمریکا برای جستجوی فرصت سرمایه‌گذاری در ایران وجود نخواهد داشت.»

وی تصریح کرد پس از برداشته شدن تحریم‌ها، استودیوهای فیلم‌سازی، خود در خصوص سرمایه‌گذاری در ایران تصمیم می‌گیرند.

در پایان نویسنده چنین نتیجه می‌گیرد: اگرچه همواره میان صنعت سینمای ایران و شرکت‌های فیلم‌ساز خارجی تعاملاتی وجود داشته است؛ اما ارتباطات بیشتر به دلیل موانعی غیرممکن بوده است. به نظر می‌رسد با برداشته شدن تحریم‌ها و باز شدن دروازه‌های ایران به روی کشورهای غربی، رقابت درمیان فیلم‌سازان داخلی این کشور برای ساخت فیلم‌های بهتر و همچنین شرکت‌های خارجی فیلم‌سازی برای سرمایه‌گذاری در این کشور بیشتر خواهد شد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار