«ایستاده در موقعیت» روایت دو دوست در یک نمایش است که در موقعیتی گرفتار و درمانده می‌شوند.

وحید نفر کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص نمایش «ایستاده در موقعیت» گفت: نمایش «ایستاده در موقعیت» در ژانر دفاع مقدس براساس طرحی از محمد یزدی شکل گرفت. پس از گذشت مدتی از تمرین برای غنای هرچه بیشتر متن تلاش‌هایمان را به صورت کارگاهی پیش بردیم.

وی درخصوص داستان این اثر نمایشی اظهار داشت: «ایستاده در موقعیت» روایتگر موقعیتی کمدی و تراژدی است که دو دوست در آن گیر افتاده‌اند و شخصیت‌های دیگری نیز برای نجات یکی از آن دو نفر وارد داستان می‌شوند.

نفر ادامه داد: دو خط داستانی در نمایش «ایستاده در موقعیت» به چشم می‌خورد. یکی داستان روایت شده در روی صحنه و دیگری قصه‌ای است که شخصیت آن را بازگو و تماشاگر تصور می‌کند.

کارگردان نمایش «ایستاده در موقعیت» درخصوص شیوه اجرایی بیان کرد: بازی بازیگران رئالیستی است و در طراحی صحنه از زمینه‌ای سفید برای تشدید فضای ذهنی مخاطب استفاده کرده‌ایم. ما از ذهن مخاطبان در جهت پیشبرد داستان بهره می‌گیریم.

وحید نفر در پایان گفت: مدت زیادی است که در حوزه دفاع مقدس و مقاومت کار می‌کنم و همیشه سعی کردم به مسئله جنگ در جریان زندگی بپردازم و در نمایش آن تنها به توپ و تانک بسنده نکنم.

گفتنی است؛ نمایش «ایستاده در موقعیت» از 10 آبان در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود. 

محسن زرآبادی، محمد هادی عطایی، علی باروتی و بهروز پناهنده بازیگران و سینا ییلاق بیگی طراح صحنه این اثر نمایشی هستند. 




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

 


 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار