معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: 1000 میلیارد تومان اعتبار برای عقد قراردادهای جدید اجرا کنیم که این اعتبار برای خط اجرای پردیس در نظر گرفته شده که به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری در پنجمین نمایشگاه راه و شهر سازی و صنایع وابسته در خصوص شرکتهای تابع در بخش شهرهای جدید گفت: 17 شرکت مستقل تابع در بخش شهرهای جدید فعالیت دارند در حالی که در بخش مسکن مهر بیش از 2 میلیون مسکن مهری که تدبیر شده اجرایی شود تنها 20 درصد ان در شهر های جدید است که حدود 400 هزار مسکن مهر گسترده مهر در شهر های جدید وجود داردکه فقط مامتولی این بخش از آن هستیم .

وی در ادامه افزود: 80 درصد مابقی مسکن مهر متولی دیگری دارد.

نریمان در توضیح تعداد واحدهای مسکن مهر گفت: از این تعداد بیش از 200 تا 240 هزار واحد در اطراف شهر تهران 80تا 90 هزار واحد در پردیس و 50 هزار واحد پرند و در هشتگرد و اندیشه 8 هزار و مسکن مهر وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه اکثر این طرح ها در سال جاری به پایان خواهد رسید گفت:در سال جاری اکثریت این طرح های مسکن را به پایان میرسانیم و مابقی رادر سال 95 به بهره برداری خواهیم رساند.

 وی با اشاره به حضور فعال در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته مطرح کرد: سعی کرده ایم در فضای نمایشگاه حضور فعال داشته باشیم و با تمام رویکرده مسائل را مطرح کنیم و اصرار داریم بخش خصوصی بیش ازپیش فعال شود و در همایش بین المللی پیشین نیز برای ترویج بخش خصوصی حضور فعال داشته ایم تا بتوانیم نیاز طرح های اجرای را از طریق طرح های جدید بخش های خصوص فراهم کنیم تا بتوان در جذب سرمایه گذاری رشد داشته باشیم.

وی با تاکید بر الگوی شهروند محوری بیان کرد: در کنار این رویکردها عمده مسائل مربوط به الگوی شهروند محوری است و سیاست های خود را طبق ان انجام می‌دهیم.

وی در توضیح فرصت های ایجاد شده در شهر جدید گفت: فرصتهایی در شهر جدید ایجاد کرده ایم ودر صدد ایجاد شرایط مناسب برای اجرایی طرح ها هستیم.

وی در خصوص مسئولیت های راه وشهر سازی اظهار داشت: وزارت راه وشهرساری و هواشناسی ارتباط ریلی، دریایی و مسائلی از قبیل مسکن وحمل و نقل فعالیت دارد و وظیفه مهمی را در تمامی این مسائل برعهده گفته و جوابگوی مربوط به این موضوعات است

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت راه وشهرسازی نه تنها در مقوله مسکن بلکه در بررسی تمام مسائل از این قبیل  وحقوق شهروندی ناظر است ومسائل زیر بنایی فضای کسب و کار و خدمات رانیز ارائه می‌دهد.

نریمانی در ادامه تصریح کرد: تازمانی که مسکن مهر به طور 100 درصد به اتمام نرسد و این طرخ به بهره برداری نباشد جز و حقوق شهروندی است و با تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق شهروندی و رضایت مردم در زمینه زیر بنایی و روبنایی مسکن مهر انجام خواهیم داد.

و ی با اشاره تامین اعتبار برای پروژه ها هستیم افزود: درصدد هستیم بتوانیم تامین اعتبار پروژه ها را انجام دهیم و روش های مدیریت دارایی را اعمال کنیم  و برای برطرف کردن نیازهای اعتباری خود با بانک مسکن وارد گفت وگو شویم که 1000 میلیارد تومان اعتبار برای عقد قرارادادهای جدید اجرا کنیم که این اعتبار برای خط اجرای پردیس در نظر گرفته شده که به زودی راه اندازی خواهد شد و با دراختیار گذاشتن زمین به بانک مسکن و مدیریت آن توسط آنها نیازهای زیربنایی و روبنایی پردیس را تامین کنیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مسکن ، اعتبار ، پردیس ، مدیریت ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
امیدوارم در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی, فرصت های سرمایه گذاری در مترو اراک, مونوریل اراک شهرجدیدمهاجران, ریل باس اراک شهر جدید امیرکبیر به شرکت های ایرانی و خارجی معرفی شود, خصوصا ساخت زیرگذر و تقاطع غیر هم سطح حاجی آباد و سنجان اراک
آخرین اخبار