با وجود استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی گسترده نقص عملکرد بسیاری از سیستم‌ها باعث شناسایی اشتباه افراد و حتی حیوانات خانگی با دزدها شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان نوعی سیستم ایمنی فوق هوشمند طراحی کرده‌اند که به صاحبخانه اجازه می‌دهد هر نوع فعالیت غیرمعمول را در خانه شناسایی و چنانچه این فعالیت متعلق به یک سارق بود، بلافاصله مقامات پلیس را مطلع کند.

گفتنی است، علاوه بر وجود یک دوربین که می‌تواند هر لحظه از خانه فیلم‌برداری و عکس‌برداری انجام دهد، این سیستم در صورتی که فرد درب خانه، شیشه و یا حتی پنجره‌ها را بشکند و یا از طریق آن‌ها وارد خانه شود را شناسایی کرده و از طریق تلفن همراه و به صورت پیامک و یا از طریق فعال‌سازی سیستم آژیر و اطلاع به مرکز پلیس عمل می‌کند.

با استفاده از این سیستم، کاربرد در هر نقطه از جهان می‌تواند از وضعیت خانه خود آگاه باشد. در عین حال ایرادی که به این نوع سیستم‌های اعلام سرقت گرفته می‌شود، اشتباه سیستم در شناسایی سارقین و حیوانات خانگی افراد است؛ به طور مثال چندی قبل سیستم مشابه اعلام سرقت یک شرکت انگلیسی، حرکت قناری خانواده را به اشتباه، حرکت دزد شناسایی کرده و نیروهای پلیس را به خانه کشانده بود.

همچنین در مواردی به اشتباه حرکت سایر حیوانات مانند سگ، گربه و حتی مار خانگی نیز با حرکت دزد به صاحب منزل و ایستگاه پلیس اطلاع داده شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.