لاوروف: آماده پشتیبانی هوایی از ارتش آزاد هستیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اگر آمریکا به روسیه کمک کند، مسکو این آمادگی را دارد که از ارتش آزاد پشتیبانی هوایی انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز شنبه گفت مسکو تمایل دارد سوریه برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آماده شود و در عین حال افزود روسیه آماده است از ارتش سوریه آزاد پشتیبانی هوایی انجام دهد. 

لاوروف به تلویزیون دولتی روسیه گفت:«بازیگران خارجی نمی توانند برای سوری ها تصمیم بگیرند. ما باید آنها را مجبور کنیم به طرحی برسند که در آن منافع همه گروه های سیاسی،‌نژادی و مذهبی در این کشور حفظ می شود.» 

وی افزود:«بی شک آنها باید برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آماده شوند.» 

لاوروف گفت احساس می کند کشورهای دیگر نیز به رغم ادامه لفاظی های خود علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به تدریج به درک بهتری از اوضاع سوریه می رسند؛ تغییری که به گفته وی این امیدواری را به مسکو می دهد که فرایند سیاسی در سوریه در آینده قابل پیش بینی مسیری رو به رشد خواهد داشت. 

وزیر خارجه روسیه افزود: اگر آمریکا در شناسایی آنچه که وی «اپوزیسیون میهن پرست» می نامد به روسیه کمک کند، مسکو این آمادگی را دارد که از ارتش آزاد پشتیبانی هوایی انجام دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: امتناع آمریکا از هماهنگ کردن عملیات هوایی خود در سوریه با مسکو «اشتباهی بزرگ» به شمار می رود. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار