معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل، از حضور شرکت اتریشی و چند شرکت دیگر در عرصه سرمایه‌گذاری صنعت نفت خبر داد و گفت هنوز زود است، باید منتظر حضور شرکت‌های خارجی در روزهای پسابرجام باشیم.

بستن قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی منوط به حضور شرکتهای داخلیزمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در  امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص روزهای پس‌برجام اظهار داشت: اکنون چشم همه دنیا به صنعت نفت و گاز ایران است که می‌تواند بعد از مدت‌ها شکوفا شده و تاثیر بسزایی در عرصه  اقتصادی و هم آثار سیاسی برای کشور  به همراه داشته باشد.

وی در ادامه گفت: این توافق خوب پیش رفته که تا حدود 2 ماه دیگر نهایی می‌شود و آن زمانی است که شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توانند قراردادهایشان را منعقد کنند و مشغول به کار شوند.

وی در خصوص نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران گفت سیاست و راهبرد وزارت نفت بر این مبنا است که شرکت‌های خارجی باید شریک ایرانی خوب، برای توانمندسازی صنعت بومی کشور، داشته باشند در غیر این صورت با آن‌ها قرارداد بسته نمی‌شود.

زمانی‌نیا، حرکت و توانمندسازی بخش خصوصی صنعت نفت، انتقال فناوری و مدیریت پروژه و ساخت تجهیزات نفتی در ایران را سه هدف اصلی حضور شرکت‌های خارجی در ایران دانست و گفت: این تجهیزات هم در کشورمان استفاده شده و هم به بقیه نقاط دنیا صادر خواهد شد، چون کشور زیرساخت‌های لازم برای ساخت این تجهیزات را دارد.

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل، از حضور رییس شرکت OMB اتریش و چند شرکت دیگر خبر داد و گفت هنوز زود است، باید منتظر حضور شرکت‌های خارجی در روزهای آینده باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌های خارجی را برای حضور در ایران به وحشت انداخته است، گفت باید منتظر بمانیم که تا 2 ماه آینده مراجعین زیادی خواهیم داشت چون تحریم‌ها برداشته می‌شود و می‌توانند کار کنند. هر چند اکنون شرکت‌های خارجی با همتایان خود در حوزه نفت و گاز در تماس هستند و برنامه‌ریزی برای 2 ماه آینده دارند.

زمانی‌نیا، در خصوص حضور شرکت‌های آمریکایی در ایران گفت: ملاحظات ما صنعتی و تجاری است و معتقدیم این نوع همکاری با شرکت‌های خارجی نه تنها منافع اقتصادی دارد بلکه اختلافات سیاسی را نیز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، قرارداد ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار