جانشین ستاد بحران استان گفت: با پیش بینی بروز پدیده «النینو» در پائیز و زمستان دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران استان با تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی آماده می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ منوچهر حبیبی گفت: به همه دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تاکید شده است تا آمادگی لازم را برای مقابله با هر حادثه طبیعی ناشی از این پدیده داشته باشند.

وی افزود: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نامه ای به استانداران درباره احتمال وقوع زمستان بسیار سرد و رخداد «اِلینو» قوی در پاییز و زمستان امسال بویژه در ماه های آبان و آذر  هشدار داده است.

حبیبی اضافه کرد: پیش بینی می شود شاهد بارش های فراوان و وقوع سیل شدید در کشور باشیم.

معاون استاندار همچنین به برنامه ریزی برای پاکسازی معابر و آبراهه های زیرگذر جاده ها و خطوط ریلی ، مجموعه های درون شهری به ویژه مسیل ها و رودخانه های داخل شهر تاکید کرد.

وی اضافه کردتدبیر لازم صورت گرفته تا در صورت افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش های دیگر بتوان سوخت گاز طبیعی برای نیروگاه ها را تامین کرد تا تولید برق استمرار یابد.

حبیبی یادآورشد: باید برای پایش و پیش بینی بارش هم آماده باشیم و بتوانیم هشدارهای لازم را به موقع به اطلاع مردم برسانیم و در مناطقی که در معرض سیل، برف، کولاک و یخنبدان قرار دارند و احتمال قطع  آب و برق است برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.