کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی و پدیده النینو در استان مرکزی در اراک تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، با تشکیل این کارگروه دستگاههای اجرایی آمادگی خود را برای مقابله با پدیده النینو در استان اعلام کردند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان مرکزی گفت: اولین جلسه کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی ، برق و آب و فاضلاب در راستای جلوگیری از مخاطرات پدیده ال نینو ( تغییرات جوی آب و هوایی و سرمای شدید حاصل از آن) امروز با حضور دستگاههای مرتبط برگزار شد.

شاهرخ افزود: این جلسه با هدف برنامه ریزی ، هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم در راستای ارتقاء ، حفظ آمادگی و اقدام در برابر سیلابهای محتمل در اثر پدیده ال نینو برگزار شد.

در این جلسه همچنین برایجاد حساسیت عمومی نسبت به آموزش های امدادی، برای پیشگیری از حوادث و بحران های احتمالی و ارایه آموزش های کوتاه مدت و بلند مدت برای گروههای مختلف سنی جامعه و درگیر کردن عموم شهروندان با مقوله آموزش های امدادی نیز تاکید شد.

آمادگی مدیریت شهری، آمادگی نیروگاهها در زمینه ذخیره سوخت مناسب ، بازگشایی مسیرهای مسدود راههای آب ، آمادگی نیروی انتظامی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما از مصوبات این کارگروه بود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اراک ، کارگروه ، النینو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.