برنامه «پرده عشاق» حال و هوای میدان امام حسین (ع) که تجمع هیئت‌ها و نمایش آیینی در آنجا صورت می‌گیرد را پوشش می‌دهد.

سید علی احمدی تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «پرده عشاق» گفت: در شهرها و منطقه‌های بزرگ، محلی برای تجمع هیات‌های حسینی و دسته‌های عزاداری وجود دارد. در تهران میدان امام حسین (ع) به خاطر نامگذاری و شکل ظاهری میدان، هیات‌های منطقه برای تجمع آنجا می‌روند.

وی افزود: بعد از ساخت و سازی که توسط شهرداری تهران انجام شد، قرار است نمایش‌های آیینی و تجمع ملی و مذهبی در آنجا صورت بگیرد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری از اول محرم تا اربعین حسینی برنامه فرهنگی را در این میدان برگزار می‌کند.

احمدی در خصوص برنامه‌ها عنوان کرد: برای عزاداری ایام محرم و صفر، منبر سنتی در فضای میدان تعریف شده است. همچنین غرفه‌هایی که تحت عنوان تکیه از آن‌ها یاد می‌کنیم و در آن‌ها کارهای متفاوت فرهنگی صورت می‌گیرد، بخشی از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در میدان امام حسین (ع) است.

وی اظهار داشت: «پرده عشاق» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای با اجرای رسالت بوذری با حضور کارشناسان در حوزه اجتماعی، فرهنگی و تاثیرات عزاداری ایام محرم در فضای شهری و عمومی پرداخت خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: گروهی ازهمکاران خانم، کارهای خانم‌های هیئت‌ها را به صورت مستند پوشش می‌دهند. همچنین «پرده عشاق» سال گذشته و تقدیر از خادمان امام حسین و برنامه «بر آستان اشک» فرهنگسرای اندیشه را در برنامه پخش خواهیم کرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.