سرپرست اداره جهاد کشاورزي انديمشک از کاهش 30 درصدي توليد عسل خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان محمد‌جعفر آفرين گفت : در سال 93 به سبب بروز پديده گرد و خاک، تغييرات آب و هوايي و از بين رفتن مراتع، توليد عسل نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وي افزود: اين شهرستان با داشتن بيش از 230 بهره‌بردار و تعداد 30 هزار فروند کندوي عسل يکي از قطب‌هاي توليد عسل در استان به‌ شمار مي‌رود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزي انديمشک اضافه کرد: زنبورداري در انديمشک با پرداخت تسهيلات از محل صندوق توسعه کشاورزي از سال 91 توسعه جدي پيدا کرده است.

آفرين يادآور شد: با توسعه اين شغل علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار گامي مهم در راستاي توليدات کشاورزي و گرده‌افشاني مزارع برداشته شده است.

وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزشي جهت زنبورداران شهرستان، بیان داشت : اميدواريم با ادامه روند کمک و مساعدت دولت در سال آتي به زنبورستان‌ها شاهد رشد و توسعه اين صنعت مهم در سطح شهرستان باشيم.

این مقام مسئول گفت: در سال جاري نيز 150 تن عسل در زنبورستان‌هاي عسل اين شهرستان توليد و روانه بازار مصرف شده است.

وي تاکيد کرد: صنعت زنبورداري بر روي سلامت و امنيت غذايي مردم و رشد و توسعه کمي و کيفي محصولات کشاورزي تأثير بسزايي دارد.

آفرين در پايان بيان کرد: مديريت جهادکشاورزي شهرستان از کليه علاقه‌مندان به کار توليد و سرمايه‌گذاران در جهت توسعه منابع بسته‌بندي عسل و سرمايه‌گذاري در اين بخش دعوت به عمل مي‌آورد و آماده حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: خوزستان ، کاهش ، تولید ، گرووخاک ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.