رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه وبویراحمد از تمایل چشمگیر متقاضیان و دانشجویان مراکز آموزشی وابسته به این دانشگاه به سمت رشته های غیرفنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دکتر عباس ظریفی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده میزان تمایل دانشجویان و متقاضیان اعم از کارکنان دولتی و آزاد به رشته های فنی کمتر از 15 درصد است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که رویکرد و کارکرد اصلی دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیشتر بر محور مهارت افزایی و افزایش توان فنی متقاضیان و دانشجو استوار است.

ظریفی با بیان اینکه 50درصد از دانشجویان علمی کاربردی این استان کارکنان دولت هستند ، افزود: بر اساس رصد و ارزیابی های انجام شده تمایل این دانشجویان نیز به جای مهارت آموزی و کسب حرفه و دانش عملی بیشتربه سمت مدرک گرایی است.

وی ابراز داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد حدود 10هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی و در بیش از 90 کد رشته دارد.

وی تعداد مراکز فعال زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را نیز 12 مورد اعلام کرد و از راه اندازی مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی این استان خبر داد.

وی گفت: این مرکز تاکنون حدود 56 دانشجو را در مقطع کاردانی و در سه کد رشته شامل امور گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی پذیرش کرده است.

وی تصریح کرد: تمامی سازمان ها، نهادهای دولتی دارای شرایط می توانند اقدام به ایجاد و راه اندازی مراکز علمی کاربردی کنند.
ظریفی یادآور شد: باید بتوان بیش از پیش از ظرفیت ها و استعدادهای معدنی، کشاورزی و صنعتی در این استان با استفاده از دانش بومی و تربیت افرادی متخصص و کارآفرین نهایت بهره را برد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد همچنین نبود صنایع بزرگ را از مشکلات این استان دانست وگفت: اگر صنایع بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود،مهارت آموزی نقش اصلی خود در ایجاد اشتغال پایدار را بهتر نشان خواهد داد.

وی اجرای آموزش در محیط کار را مهمترین مولفه های نظام جامع آموزشی مهارت و فناوری ذکر کرد و گفت: این امکان و ظرفیت وجود دارد که دانشجو در زمان های مختلف به روش ها و شیوه های گوناگون در معرض آزمایش قرار گیرد و تجربه لازم برای حضور در محیط کار کسب کند.

ظریفی افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان نیز با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و تبدیل دانش به ثروت همگام با سایر مراکز علمی و اموزشی استان گام های مثبتی برداشته است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.