دبیر علمی این همایش گفت : این گردهمایی با هدف شناساندن قانون جدید آیین دادرسی کیفری سال 92 با حضور 130 نفر استاتید دانشگاه ، دانشجویان و کارکنان دادگستری استان در مراغه برگزار شد.

همایش ملی قانون آیین دادرسی کیفری در مراغهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بابک پور قهرمان افزود : 150 مقاله به این همایش ارسال شده بود که از این تعداد 112 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه شد .

به گفته وی 13 سخنرانی با موضوع بررسی رویکرد قانون جدید آیین دادرسی کیفری ، سیاست جنایی مشارکتی در قانون آیین دادرسی کیفری ، ابعاد حق سکوت متهم ، حقوق و جرم شناسی در قلمرو دادرسی کودکان و نوجوانان ، فرایند اعمال قواعد تعدد جرم در قانون دادرسی کیفری ، حق دادرسی عادلانه و داشتن وکیل مدافع ، موقعیت وکیل مدافع در قانون ارائه شد .

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت : آیین دادرسی جدید به عنوان قانون جامع در برگیرنده حقوق شاکی ، متهم و جامعه است .

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود : در این قانون نظارت قضایی برای حفظ حقوق عامه مردم بیشترشده است .رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه هم گفت : این دانشگاه ، قطب علمی حقوق در استان است و از کارشناسی تا دکترا گرایش های مختلف رشته حقوق در این دانشگاه ایجاد شده است .

محمد رضا ولیلو افزود : امسال دو رشته جدید دکترا شامل حقوق خصوصی و حقوق کیفری و جرم شناسی در این دانشگاه ایجاد شده است.

همایش ملی قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 در بوته نقد با شرکت اساتید و دانشجویان 85 دانشگاه ملی و آزاد و علمی کاربردی کشور صبح امروز در سالن اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد .
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.