معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در سه ماهه تابستان امسال 501 رقم لوازم غیرمجاز آرایشی و بهداشتی در جنوب کرمان کشف شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امیرپور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مواد غذایی قاچاق با ایجاد عوارض کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در اشخاص، سلامت آن‌ها را به‌خطر انداخته است.

وی بیان کرد: فراورده‌هایی سالم است که از مواد سالم و در شرایط بهداشتی تولید و عرضه شده و بر ویژگی‌هایی که در ارتقاء ایمنی و سلامت مصرف کننده موثر است را رعایت کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: در سه ماهه تابستان سال جاری 501 رقم لوازم غیرمجاز آرایشی و بهداشتی به ارزش57 میلیون ریال و دو هزار و 105 عدد داروی غیرمجاز به ارزش 88 میلیون ریال در جنوب کرمان کشف شده است.

وی تصریح کرد: نشان ایمنی از سوی وزارت بهداشت به فرآورده‌های غذایی که الگوی سلامت و ایمنی در آن‌ها رعایت شده باشد به منظور تشویق تولید‌کنندگان برای تولید محصولات سالم تر و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان اعطا می‌شود.

امیرپور با اشاره به نشان ایمنی درج شده بر روی کالا، افزود: نشان ایمنی محصولات مواد غذایی سیب سبز رنگی است که نماد سلامت بوده و عبارت ایمنی و سلامت در کنار آن نوشته شده است، دارندگان این نشان می توانند نگاره آن را روی برچسب محصول تولیدی خود درج کنند.

وی تصریح کرد: برچسب‌‌گذاری غذا اصلی‌ترین وسیله تبادل اطلاعات بین تولید‌کننده و فروشنده غذا با خریدار و مصرف کننده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هدف از نشانگرهای رنگی روی محصول را کمک به مصرف‌کننده به منظور شناسایی ویژگی‌های تغذیه‌ای محصول دانست و اظهار داشت: نشانگر رنگی تغذیه‌ای با استفاده از سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز طراحی شده که رنگ سبز میزان کم ترکیبات‌، رنگ نارنجی میزان متوسط و رنگ قرمز میزان بالای آن ترکیب در هر ماده غذایی را نشان می‌دهد.

امیرپور گفت: مواد غذایی قاچاق استانداردهای لازم در میزان سموم این مواد رعایت نشده با ایجاد اثرات تجمعی در بدن مصرف کنندگان و ورود به ارگان‌های مختلف باعث بیماری‌های مزمن و حتی مرگ در آن‌ها می‌شود.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/
برچسب ها: ایمنی ، سلامت ، جیرفت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.