معاون پژوهشی وزارت علوم از آمار محدود تعداد مقالات منتشر شده از حوره‌ی علوم انسانی در نمایه‌ها و پایگاه‌های بین المللی خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ضعف در حوزه‌ی علوم انسانی گفت: علی‌رغم ظرفیت علمی در حوزه‌ی علوم انسانی برابر با سایر حوزه‌ها چالش های زیادی در این حوزه داریم و متاسفانه عرضه‌ی بین المللی و تعداد مجلات در این زمینه آمار پایینی دارد. 

وی اضافه کرد: از هر هزار و 100 مجله ایرانی، 650 مجله در حوزه‌ علوم انسانی منتشر می‌شوند اما تعداد مقالاتی که در نمایه‌های بین المللی به چاپ می‌رسند، به قدری محدود است که به صورت عددی تعیین نمی‌شود. 

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه شورایی در جهت ایجاد تحولاتی در حوزه‌ی پژوهشی در وزارت علوم تشکیل شد، ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تشکیل شورای توسعه‌ی پژوهش و فناوری در علوم انسانی با ریاست وزیر علوم تحقیقات و فناوری انتظار داریم در حوزه‌ی علوم انسانی تحولاتی را ایجاد کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: ماه قبل آیین نامه‌ مربوط‌ به این برنامه ریزی ابلاغ شده تا هم در رشته‌های بین رشته‌ای و هم از لحاظ کاربردی کردن فضای پژوهشی، پیشرفتی صورت گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار