دوره آموزشی «تربیت پژوهشگر - ویژه علوم انسانی» برای نخستین بار در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این دوره آموزشی توسط دکتر رویا پورنقی در ایرانداک تدریس می‌شود.

دانشجویان و افراد علاقه مند به تحقیق و پژوهش برای انجام درست یک پژوهش دانشگاهی و یا تحقیق مورد نیازشان نیازمند داشتن مهارت‌هایی هستند که به آنها مهارت پژوهشی گفته می شود.

در این دوره دانشجویان و محققان با چگونگی شناخت و یافتن یک مسئله پژوهشی، پروراندن آن، جستجوی مناسب و دست یافتن به اطلاعات جهت انجام تحقیق و همچنین استفاده مناسب و بهینه از ابزارهای در دسترس برای انجام تحقیق بهره می گیرند.

در کنار آن با روشهای استناددهی، چگونگی حفظ پژوهش از سرقت علمی، استفاده و سرچ بهینه در اینترنت و پایگاههای اطلاعاتی تمام متن، و مسائل جانبی پژوهش آشنا می شوند.

این دوره شامل مواردی است که کمتر در محیط های دانشگاهی و رسمی آموزش به آنها پرداخته شده و یادگیری آن توسط پژوهشگران در امر پژوهش ضروری است.

آشنایی با پیش نیازهای نگارش علمی، آشنایی با ارکان نگارش علمی، چگونگی تعیین موضوع و پروراندن مسئله پژوهش، چگونگی آغاز یک پژوهش(نگارش پروپوزال)، روشهای جستجوی اطلاعات در پایگاههای اطلاعاتی تمام متن و در موتورهای کاوش اینترنت، روش‌های صحيح فيش‌برداری و ارجاع به منابع و مطالبی درباره دیدگاههای مختلف پروراندن موضوع پژوهش از اهداف این دوره است.

این دوره، در روز پنجشنبه ۷ آبان ۹۴، توسط دکتر رویا پورنقی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ارائه می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
بهتر بود مبلغ کسر شده ازهمه همکاران به صورت -اقساط ده(۱۰) ماهه کم می شدچقدر به عنوان دولت مدار حرص پول می خورید پس وای به حال ما ؟؟؟؟؟؟؟؟بعداز بیست وپنج سال خدمت رسمی عضو تعاونی مسکن که نیستم(عضو نپذیرفته)مستاجر که هستم .دیگه دارم ذوق زده میشم چقدر شبانه وروز به فکر ما هستید.!!!!!!!!!!!!!ممنونم که غم ما دارید شب وروز.











۱۱۱
آخرین اخبار