معاون امور اجتماعی و پيشگيری از جرم دادگستری خراسان رضوی از کاهش 7 درصدی آمار طلاق در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سيد امير مرتضوی افزود: با توجه به کاهش 7 درصدی آمار طلاق متاسفانه در جرائم تصادفات 5 درصد افزایش داشته ایم اما در جرائم زندان نیز 5 درصد کاهش وقوع جرم را در این استان شاهد بوده ایم.

وی درباره پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: ستادی در سطح کشور برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است که با توجه به تهدیدات و فرصت ها، راهکارهایی تبیین می شود تا حوزه های حساس مشخص و شناسایی شود.

سيد امير مرتضوی گفت: شعب ویژه ای برای جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که در موقع انتخابات به فعالیت خواهد پرداخت.

معاون امور اجتماعی و پيشگيری از جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کارگروه تشکیل پرونده کمتر است گفت: امیدواریم امسال کمترین پرونده و کمترین جرم و تخلف را در حوزه های انتخاباتی داشته باشیم.

سيد امير مرتضوی افزود: اولویت های دادگستری برای پیشگیری از وقوع جرم به ترتیب سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید ،ایراد ضرب و جرح غیر عمدی در حین رانندگی، تخریب، نگهداری و حمل مواد مخدر، کلاهبرداری، خیانت در امانت و ترک نفقه است.

وی گفت: در شش اول ماهه امسال با برنامه ریزیهای خاص و سرعت و دقتی که در پرونده ها بود، در جرم تجاوز به عنف کاهش و در جرم سرقت و کلاهبرداری افزایش داشته ایم که این افزایش قابل ملاحظه نیست.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: کاهش ، طلاق ، جرم ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.