معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: توسعه تولید وعرضه کالا درکشور و ارتقاء کنترل کیفیت، فقط با رعایت استانداردهای جهانی میسر خواهد بود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرندی مقدم در مراسم نودمین سالگرد تاسیس استاندارد ملی درمشهد، بابیان این مطلب افزود: برای اینکه بتوانیم با کشورهای سرمایه‌دار در راستای توسعه تولیدات و صادرات عرضه کالا قدم برداریم باید استانداردهای جهانی را آنطور که مطرح هست رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد عکس العملی نیست، تصریح کرد: با رعایت استانداردهای جهانی و اعتقاد به استاندارد در تولید کالاهای داخلی می‌توان اقتصاد مقاومتی در کشور را داشته باشیم.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت:عدم استانداردهای جهانی در کشور به هیچ وجه شاهد پیشرفت توسعه در راستای تولیدات و توزیع عرضه کالا نبوده و تعاملاتی بین کشورهای سرمایه‌داری همچون اروپا و دیگر کشورها را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مجازاتی که برای تولیدکنندگان در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: چون مجازات تولیدکنندگان بازدارنده نیست همیشه شاهد تقلبات مجددی در بازارهای امروز هستیم .

وی در پایان افزود: باید تمامی دستگاههای تولیدی و عرضه کالا درکشور روشهای استاندارد جهانی را طبق ضوابط قانونی ارائه و رعایت کنند تا کشور ماهم جزء برترین کشورهای نشان استاندار باشد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.