مشمولیت 10 استان کشور برای هشدار هواشناسی

کارشناس هواشناسی گفت:10 استان کشور امروز و فردا با وزش باد، بارش باران، رگبار و رعد و برق احتمال رخداد آب گرفتگی‌ معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها را شاهد خواهند بود.

مشمولیت 10 استان کشور برای هشدار هواشناسیفریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود تدریجی سامانه بارشی از پنج شنبه تا شنبه از سمت غرب، دامنه‌های البرز از شمال غرب تا شمال شرق کشور است که در این مدت برای سواحل شمالی و شامل غرب کشور گاهی  بارش باران یا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال رخداد آب گرفتگی‌ معابر یا طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش بینی شده است ، افزود: این احتمال امروز برای استان های گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و از بعد از ظهر و اوایل شب در استان مازندران و با احتمال بسیار وقوع تگرگ در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در نظر گرفته شده است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز جمعه نیز استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران و استان های خراسان شمالی و گلستان پتانسیل رخداد تگرگ،‌آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه وزش باد در استان های اردبیل، و گیلان در پنج شنبه شدید پیش بینی می‌شود ،افزود: در گیلان و مازندران از پنج شنبه تا جمعه به ویژه سواحل دریای خزر مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

گودرزی گفت: به تدریج از بعد از ظهر پنج شنبه شمالی شدن جهت باد در لایه‌های زیرین جو سبب افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی دامنه‌های شمالی البرز در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ ایمنی وجلوگیری از خسارت های احتمالی در پنج شنبه و جمعه در استان های ذکر شده ،گفت: از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و تردد جاده‌ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و همچنین کاهش دید افقی به دلیل  مه آلود بودن جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز با احتیاط انجام گیرد و بکار گیری تمهیدات لازم یا عدم تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی و خودداری از شنا در سواحل خزر به دلیل مواج بودن این دریا آخرین توصیه کارشناسی ما به مردم است.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص هوای امروز و فردای تهران تصریح کرد: امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعد و برق را شاهد خواهیم بود و برای فردا آسمان پایتخت ابری در پاره‌ای از نقاط رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار