هجدهمین دوره بصیرت و منش پهلوانی ویژه مربیان ورزشی سراسر کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در مراسم افتتاحیه این دوره گفت: یک مربی علاوه بر آموزش رشته و تخصص خود موظف است در حوزه مسائل اخلاقی و اعتقادی ورزشکاران نیز فعالانه عمل کند.

سردار کاظم یزدانی با بیان اینکه مسئله اخلاق در ورزش بسیار اساسی و حائز اهمیت است افزود : بزرگان ما اعتقاد زیادی به بحث اخلاق دارند و این موضوع یک منشور بین‌المللی نیز هست که طبق آن یک مربی وظایف مختلفی بر عهده دارد.

وی گفت :مسئله اخلاق در ورزش باید با عمل به مخاطب منتقل شود نه صرفا با حرف، تا تأثیرگذار باشد از این رو باید ابتدا از خود شروع کنیم.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور با تأکید بر اینکه حال اخلاق در ورزش ما خوب نیست خطاب به مربیان ورزشی، گفت: تنها کسی که می‌تواند این وضعیت را بهبود ببخشید شما مربیان هستید و اگر از همین الان شروع کنیم طی حداقل دو سال می‌توانیم نتایج بسیار خوبی بگیریم و اگر بخواهیم این موضوع به صورت ریشه‌ای حل شود، نیاز به 10 سال کار مداوم داریم.

حجت‌الاسلام میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه ورزش هدف نیست بلکه وسیله و ابزار است و اگر هدف شد ممکن است به ضلالت کشیده شود، گفت: در تعالیم دینی ما ورزش وسیله و ابزاری برای تعالی عنوان شده است زیرا هدف در این عالم فقط حق‌تعالی جل‌و‌علی است.

وی افزود: یک ورزشکار و مربی باید در مسیر متعالی ورزشی خود باید در درجه اول از بصیرت و بینش بالایی برخوردار باشد و این را بداند که همیشه زیر ذره‌بین و الگوی بسیاری از جوانان است، موضوعی که متاسفانه به جهت عدم رعایت آن از سوی برخی قهرمانان تاکنون لطمات بسیاری متوجه جامعه شده است.

میرباقری با بیان اینکه انسان باید در هر رشته‌ای پهلوان باشد زیرا پهلوانی ورای قهرمانی است و هر قهرمانی را نمی‌توان پهلوان نامید، گفت: یک مربی موظف است تمام شاگردان خود را یک قهرمان و پهلوان بالقوه ببیند زیرا در این صورت است که می‌تواند تأثیر گذاری بیش‌تری داشته باشد.

یادآور می‌شود، دوره ملی بصیرت و منش پهلوانی با حضور 400 مربی بانو و آقا از فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی استان‌های کشور روز‌های 14 و 15 مهرماه ویژه آقایان و 17 و 18 مهرماه نیز ویژه بانوان در هتل نخل مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.