آمریکا چند فرد مرتبط با داعش و دیگر گروه‌های مشابه را در لیست سیاه خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد برای چهار فرد مرتبط با داعش و دیگر گروه های مشابه، تحریم هایی وضع کرده است، که در میان آن‌‎ها دو تبعه روسیه و یک انگلیسی مشاهده می شوند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد 3 حامی داعش و یک عضو گروه موسوم به «امارت قفقازی» به عنوان تروریست خارجی شناخته شده اند.

دانیل ال گلاسر، مشاور دستیار وزارت خزانه داری آمریکا در امور اقتصاد تروریسم، با اشاره به داعش گفت: این اقدام نشان دهنده تلاش جهانی و آمریکا برای هدف گرفتن داعش و انهدام این گروه است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، فهرست افراد یاد شده به این شرح است: اصیل مثنی، تبعه انگلیس که به سوریه سفر کرد تا به داعش بپیوندد. 

برادرش، ناصر مثنی هفته گذشته از سوی گروه داعش جذب شده بود و هر دو برادر، به عنوان نماینده داعش در غرب فعال بودند.

اسلام سیت عمروویچ عطابیف، تبعه روسیه که اجرای برنامه های روسی زبان داعش را بر عهده داشت. وی ضد دولت سوریه جنگیده است و به مردان سوری آموزش نظامی می دهد.

احمد چاتایف. یکی از متون ارسال شده آنلاین، به دست ویدئو نشان می دهد چاتایف، ‌فرمانده یک گروه چچنی وابسته به داعش به نام جنگجویان یرموک است.

زئوربک گوچایف، تبعه روسی مستقر در ترکیه، عضو امارت قفقازی، که در بمب گذاری، تیراندازی و تلاش برای ترور، نقش داشته است تا دولت روسیه را از منطقه قفقاز شمالی بیرون راند.

وی مسئول مدیریت فعالیت‌های گروه داعش در سوریه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار