مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: در جشن اصفهان شهر جهانی صنایع دستی سفرای كشورهای آسیایی و اقیانوسیه به اصفهان می آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون الهیاری در نشست خبری خود در خانه دشتی و در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: با توجه به ارزشهای صنایع دستی در اصفهان و با توجه به اینکه دو سوم صنایع دستی کشور و یک سوم صنایع دستی جهان در شهر اصفهان تولید می‌شود، شهر اصفهان به شایستگی به عنوان پایتخت صنایع دستی جهان ثبت گردید.

وی ادامه داد: همکاران ما در بازه زمانی کوتاه این طرح را تهیه و ارسال نمودند و این عنوان به شهر اصفهان اعطا می شود .

وی گفت : به منظور رسمیت بخشیدن به این رخداد لازم دانستیم تا ویژه برنامه‌ای رادر تاریخ شنبه11 مهرماه با حضور دکتر سلطانی فر ، معاون رییس جمهور، آیت لله طباطبایی‌نژاد ،امام جمعه و نماینده ولایت فقیه در اصفهان به همراه معاونت صنایع دستی و میهمانانی از کشورهای خارجی از جمله برخی سفرای کشورها آسیایی و اقیانوسیه و گروهی از هنرمندان و مسؤلین استان برگزار نماییم.

وی خاطرنشان کرد: جشن ملی که در آن هنرمندان نخبه صنایع دستی کشور نیز حضور می یابند، ١١ مهر در اصفهان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این رویداد ملی از لوح یادبود اصفهان شهر جهانی صنایع دستی همچنین از سه اثر شاخص صنایع دستی که از آثار هنرمندان اصفهانی است با حضور معاون رئیس جمهوری رونمایی می شود.

الهیاری ادامه داد:در این مراسم باشکوه به شهر اصفهان اعتبار نامه اعطا خواهد شد .

وی یاداور شد: همچنین در این مراسم با توجه به اتفاقات اخیر که در مکه رخ دادهاز یک اثر نگار گری از کعبه به نام نیایش رونمایی خواهد شد. ضمن اینکهدر این روز استادان و هنرمندان قلمزن اصفهان ،مراحل ساخت و تولید یک اثر ارزشمند هنری از کعبه و حج را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است؛ شورای جهانی صنایع دستی ، ١۴ مهر اصفهان را از بین شش شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.

براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در حال حاضر بیش از ١٨ هزار هنرمند در بیش از ١٩۶ رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.