" برخلاف اظهارات سیاستمداران آمریکایی درباره تهدیدات نظامی ایران و حمایت از تروریسم و با توجه به نظرسنجی‌های اخیر انجام شده توسط برترین آژانس‌های نظرسنجی غربی، مردم جهان آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح جهانی می‌دانند."

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی اینتلیجنسر (the intelligencer) در یادداشتی به بررسی جنگ رسانه‌ای غرب علیه قدرت نظامی ایران پرداخت و بیان کرد که دلیلی برای باور کردن تهدید نظامی از سوی ایران وجود ندارد.
 
 
در ابتدای این گزارش با اشاره به تبلیغات تلویزیونی رسانه‌های غربی در حمایت یا علیه توافق هسته‌ای ایران که همگی به نوعی ایران را "بزرگترین تهدید برای صلح جهانی" معرفی می‌کردند، نوشت: " برخلاف اظهارات سیاستمداران آمریکایی درباره تهدیدات نظامی ایران و حمایت از تروریسم و با توجه به نظرسنجی‌های اخیر انجام شده توسط برترین آژانس‌های نظرسنجی غربی، مردم جهان آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح جهانی می‌دانند."
 
 
این روزنامه با لیست کردن برخی از دشمنی‌های آمریکا و قدرت‌های غربی با ایران، "شیطان بزرگ" نامیدن آمریکا از سوی رهبران ایران را قابل درک می‌داند: کودتای 28 مرداد سال 1332 علیه مصدق که به سلطنت پهلوی‌ها انجامید، انجام بدترین جنایت‌های انسانی توسط ساواک، حمایت از صدام برای حمله به ایران و وضع تحریم‌های فلج کننده بر ایران از سال 1357 توسط آمریکا
 
 
اینتلیجنسر در ادامه نوشت: "هیچ پایه و اساسی برای این تفکر میان اسراییل، آمریکا و عربستان صعودی که ایران یک تهدید بزرگ نظامی به شمار می‌رود، وجود ندارد. طبق تحقیق انجام شده توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی 5 تا 10 برابر بیشتر از ایران برای مصارف نظامی هزینه کرده‌اند."
 
 
"اسراییل با اظهارات تهدیدآمیز از سوی ایرانیان روبه‌رو است. دیگر دولت‌ها نیز از نقش ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم نگران هستند. تروریسمی که حزب‌الله و حماس معرفی شوند، در حالی که این دو فقط جنبش‌های مقاومتی هستند که دربرابر اشغال متجاوزانه فلسطین و حمله صهیونیست‌ها به لبنان و غزه که با حمایت آمریکا انجام شده است، تشکیل شده‌اند."
 
 
این روزنامه آ‌مریکایی در پایان، تلطیف اظهارات درباره ایران را لازمه برقراری صلح در خاورمیانه دانسته و نوشت: " چرا باید این مقدار روی بد نشان دادن چهره ایران تمرکز کنیم؟ مشکل اسراییل تهدیدات لفظی و حمایت حماس و حزب‌الله است. در حالی که مشکل ایران این است که مجموعه ای از ذخایر نفتی و گازی، و یک دولت اسلامی شیعی می‌باشد."

منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.