شرکت اپل برنامه رصد حملات پهپادی را حذف کرد

شرکت امریکایی اپل برنامه‌ای را که حملات هواپیماهای بی‌سرنشین (پهپادی) امریکا را در نقاط مختلف جهان پوشش می‌داد، از مجموعه نرم‌افزار خانه (اپ استور) خود حذف کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اپل؛ این برنامه «ناقص» و «ناپخته» بوده است.

برنامه مزبور که پیشتر «Drone+» نامیده می‌شد هر زمان که حمله‌ای انجام می‌شد، با ارسال پیامی، محل آن را بر روی نقشه نشان می‌داد.

اپل با این استدلال که این برنامه «چندان مفید و سرگرم‌کننده» نبوده است، آن را کلا حذف کرد.

این برنامه سال گذشته مجددا با عنوان «Metadata+» عرضه شد، با این حال، پس از شش ماه مصداق «محتوای به شدت ناقص و ناپخته» قلمداد و از نرم‌افزار خانه اپل حذف شد.

این برنامه فاقد هرگونه محتوای گرافیکی یا اطلاعاتی درباره قربانیان بود و کاربران را به گزارش‌های مربوطه رسانه‌ها ارجاع می‌داد.

این برنامه در حال حاضر بر روی دستگاه‌های شرکت اپل فعال است اما دانلود آن برای کاربران جدید میسر نیست.

جاش بگلی، هنرمند و ویراستار اینترسپت که طراح این برنامه بوده است، گفت که وی از طریق توئیتر به اطلاع رسانی خود درباره این موضوع ادامه خواهد داد.

امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در کشورهای مختلف اسلامی از جمله افغانستان، پاکستان و سومالی و یمن حملات پهپادی انجام می‌دهد. در حالی که مقامات واشنگتن مدعی هستند که در این حملات سران گروه‌های تروریستی هدف قرار می‌گیرند، آمارهای موجود از کشته شدن هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در این حملات حکایت دارد.

همچنین برخی سازمان‌های بین‌المللی و حامی حقوق بشر، حملات پهپادی امریکا را «کشتار هدفمند» و ناقض قوانین بین‌المللی دانسته‌ و این حملات را محکوم کرده‌اند.

منبع:پرس تی وی
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.