نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس آمریکا پس از شکست در رد سند «برجام» در کنگره، طرحی جدید معرفی کرده‌اند که خواستار پرداخت غرامت به برخی از شهروندان آن کشور از محل دارایی‌های مسدود شده ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند در حال معرفی طرحی هستند که خواستار پرداخت غرامت به دسته‌ای از شهروندان آمریکا، موسوم به قربانیان تروریسم ایران، پیش از آزادسازی سرمایه‌های بلوکه‌شده ایران، وفق سند «برجام» است.

نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی این طرح را پس از شکست تلاشهایی قبلی برای رد توافق هسته‌ای در کنگره معرفی کرده‌اند.

آنها طرح مورد نظر که «قانون قربانیان تروریسم ایران» نامگذاری شده را راهی جدید برای کارشکنی برای اجرای توافق هسته‌ای و یا حداقل، کاستن از بودجه‌های اختصاص یافته به ایران وفق سند «برجام» می‌دانند.

«قانون قربانیان تروریسم ایران»، به گفته تهیه‌کننده اصلی آن،‌ «پت میهان»، هفته جاری ارائه می‌شود.

او امشب در جمع خبرنگاران گفت: «طبق قوانین آمریکا، حدود 43.5 میلیون دلار در محاکم قضایی آمریکا برای قربانیان اقدامات تروریستی ایران در نظر گرفته شده است.»

«میهان» ادعا کرد بیش از 80 عدد از این پرونده‌ها، در دادگاه‌های آمریکا مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند و افزود: «علی‌رغم این، ایران حتی یک سنت هم پرداخت نکرده است. این فرصتی برای تغییر دادن اوضاع است.»

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در حمایت از این طرح گفت که غیرمنصفانه است که اوباما به ایران 100 میلیارد دلار بدهد، اما قبل از آن غرامت‌های قربانیان تروریسم ایران را پرداخت نکند.

«میهان» گفته این طرح از حمایت برخوردار است و انتظار می‌رود هفته جاری در مجلس سنا ارائه شود.


منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.