آیت‌الله مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهارداشتند: مراسم عید غدیر باید برگزار شود اما ثواب آن به کشته‌شدگان مِنا هدیه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم؛ آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اسلام اکرام مؤمن را واجب می‌داند، افزودند: این اکرام از روش‌های مختلف انجام می‌شود. این از امور مسلم است. اما شارع مقدس تنها به اصل اکرام اشاره نکرده و شاخه‌های آن را هم می‌گوید. به‌طور مثال کمک به نیازمندان و منت‌گذاری به‌خاطر این کمک اجر آن را از بین می‌برد.

ایشان با اشاره به مسئله یمن گفتند: کجا اجازه می‌دهند که مسلمانی خانه مسلمان دیگر را خراب کند باید ببینیم هدف چیست؟ آیا حکومت بر آن‌ها به هر قیمتی ممکن است؟

 آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه سعودی‌ها در این مدت اموال زیادی از آمریکا گرفته‌اند، تصریح کردند: هواپیما‌ها و تانک‌های پیشرفته برای آمریکاست که در اجاره سعودی است.

ایشان خاطر نشان کردند: آمریکا، سعودی‌ها را در اقدام دوم در جهان منفور کردند. وقتی خبر کشتار در مراسم عروسی و مدارس را داده‌اند، جهان از آن‌ها به نفرت می‌رسد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با این اقدامات، سعودی‌ها را ضعیف کردند تا از آن‌ها حرف شنوی داشته و تسلیم آن‌ها باشند افزودند: اقدام سوم آمریکا این است که یک مملکت اسلامی را ویران کرده‌اند. آمریکایی‌ها اسلام را دشمن خود می‌دانند و برای تضعیف کشورهای اسلامی هر کاری می‌کنند. 

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.