مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت : خراسان رضوی با اقتصادی قوی ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رسولیان در دیدار با یک هیئت چینی متقاضی سرمایه گذاری در مشهد افزود: وجود معادن سرشارو غنی سنگ آهن و 46 ماده ی معدنی دیگر، فعالیت شش واحد فولادی و 33 واحد دردست اقدام، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود.

وی از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت بیش از 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 300 هزار دانشجو رااز دیگر مزیت‌های استان برشمرد.

رسولیان گفت :قرار گرفتن ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت، دسترسی آسان به کشورهای حوزه ی خلیج فارس، وجود دو منطقه ی ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران است.

وی بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور های مختلف تاکید کرد وافزود: این استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران درحوزه‌های مختلف، آمادگی کامل دارد.

گفتنی است: در این هیات که مدیر عامل دو شرکت مهم چینی حضور داشتند؛ سرمایه گذاری در حوزه خدمات شهری و گردشگری استان، قطعی شد.

انتهای پیام/س

   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.