معاون مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عملیاتی شدن طرح زیارت را در ارتقاء خدمت رسانی به زائران امام هشتم کلیدی و مهم توصیف کرد و زیارت را پیشگام عرصه توسعه برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری در همایش روز ملی بهداشت محیط، با اشاره به تصویب طرح زیارت خراسان رضوی در دو هفته گذشته گفت: طرح زیارت دارای 10 راهبرد، 39 سیاست، 160 برنامه و 821 پروژه می باشد.

محمدحسن واحدی آمار پروژه های مربوط به بهداشت و درمان زائرین را 120 پروژه در قالب 13 بسته بهداشتی و درمانی اعلام و تاکید کرد: با اجرای طرح زیارت که در قالب یک برنامه پنج ساله عملیاتی می شود، وضعیت خدمات رسانی به زائران حضرت امام رضا (ع) در بخش های مختلف ارتقا خواهد یافت.

وی خودباوری، خود اتکایی و امید به زندگی را از شاخصه های اصلی توسعه و زیارت را عنصر پیشگام در این عرصه دانست و با تاکید بر اهمیت بهداشت و درمان در خدمات رسانی به زائران گفت: کلانشهر مشهد با 25 میلیون زائر داخلی و دو میلیون زائر خارجی در سال و تعداد زیاد مراکز تفریحی، اقامتی و تغذیه ای حجم زیادی از اقدامات برای زائرین را می طلبد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری توریست درمانی را از ظرفیت های مهم کلانشهر مشهد عنوان کرد و گفت: کلانشهر مشهد در عین حال با کمبود سه هزار تخت بیمارستانی روبروست و در این زمینه باید امکانات و زیرساخت های لازم فراهم گردد.

28سپتامبر برابر با ششم مهرماه، روز جهانی بهداشت محیط نامگذاری شده است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.