جلسه ستاد هماهنگی استقبال و تشییع 33 جانباخته خراسانی حادثه منا در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عصر امروز جلسه ستاد هماهنگی استقبال و تشییع جانباختگان حادثه منا با حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی مشهد در استانداری برگزار شد.
استاندار خراسان رضوی در این جلسه آخرین آمار کشته شدگان خراسان رضوی در حادثه مرگبار منا را 33 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 67 نفر نیز جزو مفقودین این حادثه اعلام شده اند که این آمار شب گذشته 100 نفر اعلام شده بود.

علیرضا رشیدیان ضمن ابراز تاسف از حادثه دردناک منا، انسداد یکباره مسیرهای تردد حجاج و ازدحام جمعیت و ایجاد مشکلات تنفسی برای حجاج را عامل وقوع این فاجعه انسانی دانست و گفت: بی کفایتی و سهل انگاری حکومت سعودی در اداره امور حج و سپردن امور به افراد بی تجربه و ناتوان، نشاندهنده بی‌کفایتی مدیران سعودی تصمیم گیرنده است.

وی افزود: دولت سعودی امکان نظارت بر مسیرهای تردد حجاج توسط بالگرد و دوربینهای ثابت را داشت اما از قبول کمک ستادهای امداد رسانی کشورهای حاضر در مکه خودداری کرد و بهمین دلیل انتقال مصدومین و مجروحین از زمان وقوع حادثه تا غروب دیروز بطول انجامید.

استاندار خراسان رضوی از سرکشی ائمه جمعه و فرمانداری ها به خانواده های جانباختگان در مشهد، سبزوار، نیشابور و تایباد و ابلاغ پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به آنها خبر داد و گفت: قرار است با هماهنگی نماینده شورای عالی امنیت ملی و سعیر ایران در عربستان روز دوشنبه پیکرهای پاک جانباختگانبه ایران منتقل و پس از آن به شهرستانها تحویل داده شود.

رشیدیان تشییع پیکرهای پاک حاجیان خراسان رضوی از میدان شهدا تا حرم مطهر و اقامه نماز و طواف بدور ضریح منور امام رضا(ع) را از برنامه های تشییع آنها اعلام و تاکید کرد: معاونت زیارت استانداری با تشکیل کمیته هایی، وظیفه اطلاع رسانی به خانواده های کشته‌شدگان منا را بر عهده دارد تا روز دقیق تشییع را به اطلاع مردم شریف استان و بازماندگان حجاج برساند.

وی با اشاره به انتشار اخبار کذب و ایجاد جو ضد عربی در مشهد و امکان تحریک و سوء استفاده از شرایط موجود، تصریح کرد: نیروی انتظامی و دفتر وزارت امور خارجه در مشهد با مدیریت اوضاع اجازه هیچ‌گونه اهانت به زوار عربی حاضر در مشهد را نخواهند داد و تاکنون هیچ تهدیدی نسبت به زوار عرب زبان در مشهد صورت نگرفته است.

استاندار خراسان رضوی ابرار امیدواری کرد همانطور که جانباختگان سقوط جرثقیل در مسجدالحرام با اجازه مقام معظم رهبری در گلزار شهدای شهرستانها دفن شدند، جانباختگان حادثه منا نیز در گلزار شهدا و در کنار هم دفن شوند.

رشیدیان برگزاری مجلس ترحیم جانباختگان از سوی استانداری، شورای اداری استان و آستان قدس را از جمله اقدامات در جهت تسکین آلام بازماندگان این واقعه برشمرد و برای بازماندگان این واقعه تلخ، از درگاه خداوند صبر جمیل مسألت کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.