مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امام راحل که فرزند ابراهیم خلیل بود «سیاست نه شرقی و نه غربی» را سرلوحه کار خود قرار داد که سیاست تغییرناپذیر جمهوری اسلامی در دنیای زر و زور و تزویر است.

دکتر اباذر یاسری، مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: مکتب ابراهیمی مکتبی توحیدی است که منادی وحدت در پرستش بوده و معتقد است که فقط باید خدای یکتا را مورد اطاعت قرار داد و اشخاص، موجودات دیگر، نفس انسانی و شیطان قابل پرستش نیستند.

وی ادامه داد: محور حرکت ابراهیم خلیل(ع) توحید است که بخش عمده ای از آن به نیت بر می‌گردد، ممکن است در بسیاری از اعمال عبادی توحید و شرک با یکدیگر در عمل شباهت داشته باشند چرا که ما که به درون انسان‌ها راه نداریم.

یاسری افزود: طراز و ملاک عمل کسانی که توحید واقعی دارند این است که با دشمنان خدا در مبارزه و دشمنی باشند نه اینکه فقط ادعای دوستی با خدا را داشته باشند.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر خوب شدن و الهی شدن و نورانی شدن جز از راه مبارزه و نابود کردن بدیهاً و ظلمت‌ها امکان پذیر نیست، همان‌طور که ائمه معصومین فرموده اند «دروغ می‌گویند کسانی که ادعای توحید و بندگی خدا و دوستی ما را دارند ولی از مشکران و کافران  که دشمنان خدا و راه خدا هستند و نیز دشمنان ما هستند دوری نمی‌کنند و با آنان مبارزه نمی‌کنند.»

مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: تنها تنش‌زدایی مورد قبول حضرت حق است که با دوستان خدا و برادران مؤمن و موحدین باشد اما تنش زدایی با دشمنان خدا و یا دوستی با آنان، موجب دشمنی پروردگار و همراهی و هم عاقبتی با مشرکان و کافران است.

وی گفت : خداوند در آیه الکرسی می‌فرماید «کسانی که نسبت به طاغوتیان کافر شوند و با آنان ستیز کنند در حالی که مؤمن به خدا هستند و به رشته محکم خدا چنگ زده‌آند» یعنی ادعای ایمان به خدا به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید کفر به طاغوت و مبارزه با دشمنان خدا همراه آن باشد.

وی در ادامه گفت: مبنای انقلاب اسلامی توحیدی ما نیز همین بود، ما قبل از انقلاب نیز به حج می‌رفتیم و نماز می‌خواندیم اما کفر به طاغوت باعث شد آن اعمال توحیدی شود و مورد پذیرش قرار گیرد.

یاسری با بیان اینکه کوتاهی و سستی در مبارزه با کفر و شرک موجب طاغوتی شدن خود ما نیز می شود، اظهار داشت: این اصل مبنای سیاست خارجی در دولت پیروان حضرت ابراهیم(ع) است یعنی وقتی پیروان ابراهیم خلیل حکومتی را تشکیل دهند سیاست آنها باید بر این مبنا استوار باشد، مکتب ابراهیمی باید مبنای سیاست خارجی دولت راستین باشد و مکتب‌های انحرافی شیطان و نزدیکی با ظالمان در آن جایی ندارند.

وی در مورد نشانه‌های یاران پیامبر گفت: کسانی که همراه پیامبر هستند نشانه پیروی و همراهی‌شان این است که نسبت به کفار خشن و نفوذ ناپذیر ولی در برابر مؤمنان و گشاده رو هستند، نشانه سجده بر رویشان است و در تورات و انجیل نیز نشانه‌هایشان آمده است.

مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این‌ها اصول بنیادین و تغییرناپذیر مکتب موحدان تاریخ و همچنین انقلاب اسلامی توحیدی ماست، همان طور که امام راحل که فرزند ابراهیم خلیل بود «سیاست نه شرقی و نه غربی» را سرلوحه کار خود قرار داد که سیاست تغییرناپذیر جمهوری اسلامی در دنیای زر و زور و تزویر است.

وی یادآور شد: اگر اصول مکتب ابراهیم(ع) و محمد(ص) را زیر پا بگذاریم خشم و غضب الهی را به جان خریده‌ایم و تمام قدرت و حیثیت‌مان را با دست خود نابود خواهیم کرد و خدای نکرده به سرنوشت سایر اقوام نابود شده تاریخ خواهیم پیوست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار