امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه غرب دو گزینه نظامی و تغییر رفتار در ایران را دنبال می‌کند، گفت: غرب می‌خواهد از طریق برجام به ایران نفوذ کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: هفته آینده مصادف با شهادت امام محمد باقر (ع) است و این امام همام در سال 57 هجری‌قمری متولد شد و در 3.5 سالگی در واقعه کربلا حضور داشت.

وی به سه ویژگی ممتاز امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: جد پدری امام محمدباقر (ع) امام حسین (ع) و جد مادری ایشان امام حسن (ع) بودند.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی شیعه است، تصریح کرد: امام باقر (ع) بنیانگذار علم اجتهاد و اصول بوده و شکافنده علوم انبیا است و این لقب را پیامبر (ص) به امام محمد باقر (ع) داده بود.

وی بر الگوگیری از سیره امام باقر (ع) تاکید کرد و افزود: امام باقر (ع) فرمود فردی که بر زبان خود تسلط نداشته باشد دچار خسران می‌شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به بازگشایی مدارس در هفته آینده، خاطرنشان کرد: کسب علم‌آموزی قابل قدردانی است.

وی به روز نیکوکاری توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: کمک‌های مردمی در اختیار 11 هزار دانش‌آموز و دو هزار دانشجوی نیازمند در گیلان گذاشته می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه 31 شهریور سالروز هفته دفاع مقدس است، یادآور شد: با وجود یک‌هزار میلیارد دلار خسارت به کشور در دوران جنگ تحمیلی، دفاع مقدس برکت‌ها و دستاورهای بسیاری داشته و جوانان ما به حقارت ایرانی‌ها در دوران دفاع مقدس پایان دادند.

وی به جدا شدن سرزمین‌های مختلف در سال‌های گذشته از ایران اشاره کرد و یادآور شد: آخرین سرزمین بحرین بود که در سال 55 از ایران جدا شد اما در دوران دفاع مقدس سرزمینی از کشور جدا نشده است.   

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.