قزوین؛

علم حضرت امام جواد (ع) الهی بود

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام نهم شیعیان گفت: علم حضرت امام جواد (ع) الهی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام علی عباسی  افزود: در زمان حضرت امام جواد (ع) علم فراوان این امام رئوف علم آموزی بسیار ترویج وگسترش داشت.

وی افزود: درآن زمان چون بحث علم آموزی واهمیت به علم بسیار رواج داشت و چون مامون نیز علم دوست بود درصدد این بود که با برگزاری مذاکره ومناظره های علمی با علما ومباحثه مقدمه شکست امام جواد (ع) را فراهم کند.

عباسی عنوان کرد: چون امام جواد (ع) درزمان قبل از نبوغ به امامت رسیدند، این مسئله برای مردم آن زمان مخصوصا نخبگان وعلما تعجب آمیز بود.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد:در هر مناظره ومباحثه علمی که از سوی مامون تشکیل می شد، پیروز این مباحث ومناظره های علمی حضرت امام جواد (ع) بود، زیرا که علم آن حضرت الهی بود ودر مدرسه ویا مکتبی درس نخوانده بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امام جواد (ع) بنا به روایات در سن 7 سالگی ویا در 9 سالگی به امامت رسیدند واین زمانی بود که حضرت به حد بلوغ نرسیدند.

وی گفت: این نشانه قدرت خدای متعال است که می تواند فردی را که به حد بلوغ رسیده ویا نرسیده باشد را به عنوان امامت بر مردم برگزیند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:آحاد جامعه  به خصوص نسل نوجوان وجوان ما باید امروز در راه کسب کمالات وعلم آموزی بکوشند ودر دنیای تشنه علم امروز بتوانند بشریت را به سوی علم حقیقی رهنمون سازند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: علم ، جواد ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.