تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 5/2 برابر افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مازندران در نشست با خبرنگاران در نوشهر، گفت: با اشاره به اینکه ۳۷۲ فقره طرح مشخص ‌شده در کشور وجود دارد، گفت: این میزان باید متناسب با وضعیت سرزمینی توزیع شود.

روح‌الله فرهادی افزود: در حوزه زنان سرپرست خانوار پارسال یک میلیارد تومان تسهیلات داده شد که این میزان امسال به ۲.۵ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: پارسال ۱۷۲ زن سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که حدود ۳۰ نفر آنان برای دریافت تسهیلات واجد شرایط بوده‌اند. فرهادی به خطوط قرمز صندوق اشاره کرد و گفت: تسهیلات در مرحله اول برای طرح‌های توسعه داده نمی‌شود و برای ارائه تسهیلات به بانوان، بد سرپرست یا بی ‌سرپرست بودن آنان باید مورد تائید قرار گیرد.

وی بابیان اینکه برای طرح‌های پشتیبان و زنجیره‌های تأمین استان تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد تسهیلات داده می‌شود، افزود: دوره باز پرداخت این تسهیلات، پس از تنفس سه تا شش ‌ماهه از ۳۶ تا ۶۰ ماهه خواهد بود.

فرهادی با بیان اینکه، وام‌ها باید برای طرح‌های پشتیبان و زنجیره‌های تأمین هزینه شود، اطلاع‌رسانی در این بخش را ضروری دانست.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تا سال ۹۳ اعتبارات ابلاغی حدود ۲۳ میلیارد تومان از محل بودجه دولتی بوده است و میزان مبلغ معوقه استان تا سال ۹۳ حدود ۲۲ میلیارد تومان بود و رتبه اول را در کشور داشتیم.

فرهادی تصریح کرد: در حال حاضر ازنظر پرداخت تسهیلات، تجهیز منابع و وصول منابع جزو پنج استان برتر کشور هستم و در سال ۹۴ میزان اعتبارات دو برابر شده است . وی میزان تسهیلات اشتغال را ۴۰ میلیارد تومان و تسهیلات ازدواج را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین با دستگاه‌های همسو نظیر کمیته امداد، تعاون و غیره تفاهم‌ نامه‌هایی نیز منعقد شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.