برنامه راهبردی شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری نگاه حفاظتی وحمایتی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛مدیرکل شیلات مازندران گفت:براساس دستورالعمل وبرنامه توسعه ششم،مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی مازندران جهت کمک به بازسازی ذخایر و تکثیر نیمه مصنوعی این منابع ارزشمنددریای خزر، متعهدبه تولیدو پرورش2میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری است.

حبیب نژاد افزود:باتوجه به ممنوعیت تجارت خاویار دریای خزر به دلیل کاهش شدید ذخایر طبیعی این ماهیان، صیدماهیان خاویاری صرفاً برای تامین مولد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر و امکان تکثیر نیمه مصنوعی انجام می شود.

وی گفت:امسال حدود 80 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری قره برون در رودخانه‌های لاریم،میرودو بابلرود مازندران رهاسازی شد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت:مازندران در صید و استحصال ماهیان خاویاری از رتبه ی مطلوبی برخوردار است و باید بتوانیم با پرورش ماهیان خاویاری در حوضچه،آب بندها،مزارع و دریاچه ها گامی در راستای گسترش پرورش آن برداریم.

حبیب نژاد با اشاره به این که پرورش ماهیان خاویاری فاصله زمانی 8 تا 10 ساله را می طلبد، افزود: درحال حاضر با شرایط سزارین ، امکان بازپروری برای ماهیان در سه سال بعد وجود دارد و این مساله می‌تواند پرورش ماهیان خاویاری رادارای توجیه اقتصادی کند.

وی با اشاره به شروع فصل صید ماهیان خاویاری در مهر ماه گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران تدابیر اقدامات پیشگیرانه لازم را برای صید وحفاظت و حراست اینگونه ماهیان دیده است و با هرگونه صید غیر مجاز برخورد قانونی خواهد کرد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.