نظر سنجی انجام‌شده بوسیله جامعه یهودیان آمریکا نشان می‌دهد موضع اوباما تأثیر چندانی بر تصمیم آن‌ها در انتخابات آتی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بر اساس یک نظریه، تقابل نتانیاهو با اوباما درباره توافق ایران، نقشه‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای متمایل کردن جامعه یهودی آمریکا به سمت جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 این کشور است.

بنابر تحلیل روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، حتی اگر این نظریه صحت نداشته باشد، همچنان این پرسش که حمایت اوباما از توافق ایران و تقابلش با نتانیاهو بر تصمیم جامعه یهودی آمریکا  در انتخابات آتی این کشور تأثیرگذار است یا خیر، به قوت خود باقی می‌ماند. 
 
بررسی‌ها نشان می دهد این مسأله تأثیر چندانی بر تصمیم جامعه یهودی آمریکا نگذاشته است. بیش از 50 درصد یهودیان آمریکا حامی توافق ایران و حدود 47 درصد آن‌ها مخالف این توافق هستند. با این وجود، بررسی دقیق‌تر این آمار نشان می‌دهد مخالفان توافق موضع محکم‌تری نسبت به موافقان آن از خود نشان می‌دهند. 

بر اساس همین نظرسنجی، 37.4 درصد یهودیان آمریکا حامی نامزدهای جمهوری‌خواه هستند. اگر این درصد تا زمان  انتخابات تغییر نکند، بیشترین حمایت یهودیان از یک نامزد جمهوری‌خواه پس از انتخاب ریگان در سال 1980  با 39 درصد آرا رقم خواهد خورد. اما کلینتون نیز برای رأی آوردن در این انتخابات شانس زیادی دارد و 39 درصد یهودیان آمریکا حامی او هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد مسئله ایران و رژیم صهیونیستی برای جامعه یهودی آمریکا در اولویت نیست و مسائل دیگری مانند اقتصاد، امنیت ملی، مسائل درمانی و میزان درآمد به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردارند.

آخرین مسئله‌ای که به آن اشاره شده میزان یهودستیزی دو حزب است. آمارها نشان می‌دهد یهودیان آمریکا معتقدند 20 درصد از اعضای حزب جمهوری‌خواه یهودستیز هستند که دو برابر میزان این تصور درباره دموکرات‌های این کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار