سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: براساس برجام هیچ تخفیف جدیدی در تحریم ها وجود ندارد مگر اینکه ایران گامهای لازم با آژانس بین المللی انرژی اتمی را تکمیل کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی نشست خبری خود، در اظهاراتی بی اساس گفت:  تحریم های یک جانبه آمریکا علیه فعالیت های شوم ایران همچنان پابرجا خواهد بود.
 
جان کربی درپاسخ به پرسشی درباره سوریه و اعلام موضع «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در حمایت نظامی مسکواز بشار اسد گفت: من خبر اظهارات وی را دیده ام اما موضع ما درباره این مسئله تغییر نکرده است. ما همچنان بر این باوریم که مناقشه در سوریه باید راه حل سیاسی داشته باشد.

وی مدعی شد: حمایت از بشاراسد به خصوص به طرق نظامی کمکی برای رسیدن به این هدف نمی کند. ما همچنین بر این باوریم که حمایت از رژیم اسد فقط باعث افزایش احتمال بی ثباتی و ناامنی در داخل سوریه می شود. 

جان کربی افزود: ما همچنان معتقدیم که فرصتی برای روسیه وجود دارد که یک مسیر یا چند مسیر برای این گذار سیاسی در سوریه را دنبال کند و گفتگو با روس ها در این باره ادامه خواهد یافت.
 
جان کربی گفت: نگرانی های ما درباره حمایت روسیه و ایران از سوریه تغییر نکرده است. ما از کمک سازنده روسیه برای مقابله با تلاش های داعش حمایت می کنیم و با هرگونه اقدام در سوریه که باعث قدرتمند شدن بشار اسد و تشدید مناقشه می شود، مخالفیم. 

کربی گفت: ما هنوز بر این باوریم که فرصت همکاری با روسیه به سمت رسیدن به یک گذار سیاسی در سوریه وجود دارد.

 وی مدعی شد: مفید ترین کاری که روس ها می توانند بکنند این است که کمک به رژیم بشار اسد را متوقف کنند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه توافق هسته ای بدست آمده است سرنوشت تحریم هایی مثل تحریم خرید نفت ایران برای کشورهایی مثل هند چه می شود؟ مدعی شد: تحریم هایی که از آن ها به عنوان بخشی از توافق ایران صحبت می کنیم، تحریم های سازمان ملل متحد است که همیشه هدف آنها حرکت دادن ایران به سمت میز مذاکره بود پس این تحریم ها در این باره کارایی داشتند. براساس برنامه جامع اقدام مشترک هیچ تخفیف جدید در تحریم ها وجود ندارد تا اینکه ایران گامهای لازم با آژانس بین المللی انرژی اتمی را تکمیل کند و آژانس هم وضعیت برنامه هسته ای ایران را تائید کند و بگوید که صلح آمیز است. هرکشوری حق دارد که تحریم های خود را اعمال کند. تحریم های یکجانبه آمریکا علیه فعالیت های شوم ایران همچنان پابرجا خواهد بود، ما درحالی که به پیش می رویم این تحریم ها را بازنگری می کنیم.

وی گفت: برای ما مناسب نخواهد بود که به هند بگوئیم در این مورد چگونه راهش را به پیش ببرد؟ اما ما بر این باوریم که ساختار توافق ایران یک ساختار بین المللی است. بسیاری از کشورها در این توافق دور هم گردآمدند و تلاش کردند اطمینان حاصل کنند که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند . توافق همین کار را می کند. ما ازآنچه که این هفته در کنگره رخ داد، خشنودیم و اینکه این توافقنامه به پیش خواهد رفت و به زودی ما باید کار خود را معطوف به اجرای توافق بکنیم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حادثه مرگبار افتادن جرثقیل در مکه را به مقامات سعودی تسلیت گفت.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عنبرستانی
۰۹:۲۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
هرکجا در جهان فسادی هست بوی تعفن آمریکا هم آنجا به مشام میرسد.
تعجبی نیست اگر کپک ، نمک را شوم بداند.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۰۹:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
یک روده راست تو شکم اینا نیست، آدم کش ها
آخرین اخبار