اتفاق نظر اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، یک استثنا داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «هیل،» تامس مسی تنها عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که با توافق ایران مخالفت نکرد. او در رأی‌گیری نمادین دیروز مجلس نمایندگان آمریکا، تنها نماینده جمهوری‌خواهی بود که  به توافق ایران رأی ممتنع داد.

او با این اقدام، اعضای کنگره آمریکا را شگفت‌زده کرد. آن‌ها انتظار داشتند نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس آمریکا موضعی واحد را در قبال توافق ایران از خود نشان دهند. 

مسی گفت: «با این رأی می‌خواستم ادعای دولت اوباما را درباره این توافق رد کنم». بنابر اظهارات او، اوباما گفته بود به این دلیل که توافق ایران یک توافق رسمی بین‌المللی نیست، تنها به حمایت دو سومی اعضای مجلس سنای آمریکا نیاز دارد. مسی افزود: «من به عنوان نماینده مجلس هیچ اختیاری برای اظهارنظر درباره توافق هسته‌ای ایران ندارم و به همین دلیل، رأی ممتنع دادم».

نخستین بار نیست که این نماینده ایالت کنتاکی، تصمیمی غیرمتعارف و متضاد در قیاس با هم‌حزبی‌هایش اتخاذ می‌کند. اوایل سال جاری میلادی نیز او علی‌رغم نظر اعضای جمهوری‌خواه مجلس، نخستین نماینده‌ای بود که از تلاش‌های رند پل، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، برای حذف بخش‌هایی از قانون میهن‌‌پرستی حمایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار