هاآرتص نوشت کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی با وجود شکست تلاش هایش برای رد شدن توافق هسته‌ای ایران، ادعای پیروزی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه  صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای نوشت: دقایقی پس از رای گیری سنا در مورد توافق هسته ای ایران، ایپک که لابی حامی اسرائیل است بیانیه ای را با عنوان «اکثریت هر دو حزب در سنا توافق هسته ای ایران را رد می کنند» منتشر کرد.

 در این بیانیه آمده است: سنا پیام محکمی بر ضد این توافق به شدت ناقص و منفور، ارسال کرده است که در واقع هشداری نیز در مورد هجوم به سمت ایران به خصوص برای شرکت ها و دولت‌های خارجی محسوب می شود.

هاآرتص نوشت: با این حال، آن چه در این بیانیه ذکر نشده این است که تلاش های چند میلیون دلاری این گروه برای شکست توافق ایران بی نتیجه ماند و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به یکی از بزرگترین پیروزی های سیاسی دوران ریاست جمهوری خود دست یافت.

در این مقاله آمده است: باید گفت در کنگره به هیچ وجه اکثریتی از هر دو حزب وجود نداشت؛ زیرا فقط چهار نفر از 46 دموکرات به اکثریت جمهوری خواهان در سنا ملحق شدند و از 187 دموکرات در مجلس نمایندگان نیز 25 نفر در قطعنامه ای که یک روز پس از رای گیری در سنا تهیه کرده بود، بر ضد توافق ایران رای دادند. اسرائیل به پیروزی دست نیافت همانطور که دفتر نخست وزیری اسرائیل نیز به آن اذعان کرد. 

نویسنده این مقاله افزود: هیچ دلگرمی وجود ندارد که اذهان عمومی با سخنان مبالغه آمیز نتانیاهو به مخالفت با این توافق برخیزند و یهودیان نیز در مخالفت با این توافق متحد نیستند. تردیدی وجود ندارد که به اعتبار آیپک لطمه خورده است.

هاآرتص در ادامه نوشت: " این لابی حامی اسرائیل اکنون باید انتظار داشته باشد که نه فقط از جانب جی استریت بلکه از طرف رقبای بالقوه خود مورد انتقاد قرار بگیرد. آنها ادعا خواهند کرد که ایپک نتوانسته است به هدف نهایی خود دست یابد و شاید بخواهند که جای آن را با یک گروه یهودی مصمم تری عوض کنند که حرف های پر دردسر در مورد دو حزب اصلی آمریکا نزند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار