مایک مک کول، نماینده جمهوری خواه گفت: رونالد ریگان توصیه مشهوری درباره مذاکره دارد که می گوید اعتماد نکنید، اما راستی آزمایی انجام دهید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک مک کول، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من اوایل این هفته ریاست نخستین جلسه استماع کنگره را در بنای یادبود حملات یازدهم سپتامبر در نیویورک برعهده داشتم. ما به احترام این قربانیان وعده دادیم هرگز این روز را فراموش نکنیم. یاد قربانیان و قهرمانان، به ملت ما عزم لازم را برای کارزار علیه اسلام ترور داده است. چهارده سال پس از آن این کارزار ادامه دارد.

مایکل مک کول مدعی شد: گروهای افراطی سنی از داعش تا القاعده مانند آتش سوزی جنگلی در سطح جهان در حال گسترش هستند، اما نمی توانیم فراموش کنیم ایران همچنان در حمایت از تروریسم در جهان پیشتاز است. رهبران ایران خواستار شکست ما و نابودی متحد نزدیک ما، اسرائیل شدند.

وی در ادامه ی ادعاهای خود گفت: ایران مسئول تلفات بیش از هزار آمریکایی در جریان جنگ عراق است. آنها یک حمله تروریستی را در پایتخت ما طرح ریزی کردند و حملات مجازی مخرب را علیه شرکت های آمریکایی انجام می دهند. متاسفانه سیاست رئیس جمهور اوباما، رهبران ایران را جسورتر کرده است. کاخ سفید به جای مقابله با شبکه های تروریستی، اجازه داده است این شبکه ها گسترش یابند و رئیس جمهور اجازه داده است ایران به سلاح هسته ای نزدیک تر شود. 

مایک مک کول مدعی شد: ایران در شش سال گذشته از تحریم های بین المللی سرپیچی و یک تاسیسات هسته ای زیر زمینی را تکمیل کرده است و یک ذخیره بزرگ اورانیوم غنی شده بدست آورده است. اکنون رئیس جمهور به توافقی رسیده است که می گوید مانع از هسته ای شدن ایران می شود. کنگره چند هفته را برای بازبینی این توافق و گوش دادن به مردم آمریکا صرف کرده است و اکنون مشخص شده است این توافق موجب متوقف شدن ایران در هسته ای شدن نمی شود، بلکه در عوض آمریکا و متحدان ما را در سال های آینده به خطر می اندازد.

وی مدعی شد: این توافق عناصر برای رسیدن به بمب و زیرساخت برای تولید آن را در اختیار ایران می گذارد و به جای منع تکثیر هسته ای خاورمیانه را در معرض رقابت تسلیحات هسته ای قرار می دهد و ثروت بادآورده نقد بیش از صد میلیارد دلاری به ایران خواهد داد تا کارزار جهانی این کشور را در زمینه تروریست تقویت کند.

نماینده جمهوری خواه در ادامه ی ادعاهای خود افزود: همچنین باورنکردنی است که این توافق در جلوگیری از موشک های بالستیک بین قاره ای ایران ناکام است که آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنان خود گفته است آنها اکنون به صورت انبوه آن را تولید می کنند. این تسلیحات برای ضربه زدن به کشور ما و حمله به متحدان ما طراحی شدند.

رونالد ریگان توصیه مشهوری درباره مذاکره دارد که می گوید اعتماد نکنید اما راستی آزمایی انجام دهید، اما رئیس جمهور اوباما در این توافق گفته است به ایران اعتماد کنید تا راستی آزمایی انجام دهید. این راستی آزمایی متکی به توافق های جانبی (توافق ایران با آژانس) است که به نمایندگان مردم آمریکا اجازه داده نشد آن را ببینند.

بازرسی ها دیگر، هر جا و هر زمان نخواهد بود بلکه به جای آن، ایران می تواند بازرسی ها را به تاخیر بیاندازد و همچنین گزارش شده است خودش سایت هسته ای خود را بازرسی می کند. مقامات ایران همچنین اعلام کردند که اجازه دسترسی به مناطق نظامی را نمی دهند. اجازه دهید به صورت روشن درباره این توافق صحبت کنیم. 

وب مدعی شد: این مذاکره با یک دولت بی غل و غش نبود بلکه مذاکره با تروریستی بود که شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد و علیه آزادی و دموکراسی می ایستد. کنگره در دهه گذشته تحریم های دو حزبی را اعمال کرده است تا ایران را از هسته ای شدن بازدارد.

متاسفانه این توافق این هدف را برآورده نمی سازد، بلکه ایران را در مسیر آسان برای تسلیحات هسته ای قرار می دهد و تحریم های شدید ما را به تلاشی بی حاصل تبدیل می کند، اما همکاران من از جمله دموکرات ها و جمهوری خواهان که تهدید ایران را درک می کنند، همچنان به خاطر امنیت کشور ما و دفاع از جهان آزاد در برابر این توافق ایستادگی می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار