بیش از 61 درصد شرکت تعاونی های خراسان رضوی فعال و بقیه غیر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: از 12 هزار و 700 تعاونی در استان خراسان رضوی که دارای مجوز فعالیت هستند ، بیش از هفت هزار و 760 شرکت تعاونی معادل بیش از 61 درصد فعال و بقیه غیر فعال هستند.

رجایی افزود: در بخش تعاونی های غیر فعال و راکد استان از پارسال تلاشی برای ساماندهی و شناسایی شرکت های غیر فعال در استان آغاز شد که این روند منجر به فعالیت دوباره و خروج از رکود تعداد120شرکت تعاونی شد.

این مسوول بیان کرد: در بررسی های انجام شده استان خراسان رضوی حدود هشت درصد تعاونی های فعال کشور را دارد که این امر نشان از سطح بالای فعالیت این بخش اقتصادی در استان است.

وی گفت: علاوه بر این، تعاونی های فعال خراسان رضوی با 119 هزار و 239 فرصت شغلی ایجاد کرده بیش از 7،5 درصد اشتغال ایجاد شده در بخش تعاونی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه روند خروج از رکود تعاونی های غیر فعال استان همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه بخش تعاونی در فعالیت های اقتصادی حمایت و تقویت این بخش از اولویت های در دستور کار است.

استان خراسان رضوی با سه میلیون و 483 هزار و 398 عضو از مجموع 43 میلیون و 677 هزار و 971 عضو از شرکت های تعاونی فعال کشور معادل هشت درصد اعضای شرکت های تعاونی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.