معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد از بررسي و تصويب يک هزار و 191 طرح تحقيقاتي در يک سال اخير در دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن تفقدي گفت: اين تعداد طرح تحقيقاتي به همت اعضاء هيات علمي دانشگاه و در گروههاي مختلف باليني، علوم پايه، پيراپزشکي، بهداشت، پرستاري و مامايي با اعتباري بيش از 70 ميليارد ريال به تصويب رسيده است.

وي با اشاره به اينکه در يک سال اخير نقشه راه فناوري دانشگاه بر اساس اسناد بالادستي کشوري و وزارتي و ماموريت هاي محوله، بررسي و تصويب شد خاطر نشان کرد: با تصويب آن، برنامه هاي پژوهشي و فناورانه دانشگاه به صورت هدفمند و بر اساس اين نقشه طراحي و اجرا مي شود.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد تشکیل کمیته اخلاق سازمانی در دانشکده های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی، تشکیل کمیته اخلاق سازمانی در دانشکده های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی، جذب هيات علمي پژوهشي برای افزایش توان پژوهشی بخش های بالینی، تشکیل کمیته مشاوره و ارزیابی طرح های تحقیقاتی، بازنگری در اولویتهای پژوهشی دانشگاه و ایجاد بستر در زمینه تدوین و اجرای اولین طرح کوهورت را از ديگر اقدامات انجام شده در اين معاونت برشمرد.

دکتر محسن تفقدی با اشاره به فعالیت دو مرکز رشد فناوری دارویی و فناوری سلامت در پژوهشکده بوعلی دانشگاه اظهار داشت: تا کنون 26شرکت دانش بنیان در این مراکز مستقر شده اند و محصولات مختلفی نیز از این مراکز وارد بازار شده است.

دکتر محسن تفقدي اظهار داشت: در يک سال اخير راه اندازي هشت شرکت دانش بنيان توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه به تاييد رسيده است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد: شرکتهاي دانش بنيان به منظور توليد محصولات فناورانه و کارآفريني در دو مرکز رشد واحدهاي فناوري فرآورده هاي دارويي و سلامت راه اندازي شده اند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد و گفت: طرح اتاق تميز داروهاي زيست فناوري در این دانشگاه با هدف ایجاد شرایط محیطی مناسب برای تولید داروهای زیست فناوری دارای GMP مورد تایید وزارت بهداشت و درمان در مساحت 300 مترمربع در حال ساخت است.

دکتر تفقدي خاطر نشان کرد: همچنین فضایی به منظور ایجاد آزمایشگاه و اتاق تمیز سلول های بنیادی به منظور فرآوری سلولهای بنیادی به عنوان مرکز سلول درمانی دانشگاه طراحی و مشاوره آن انجام و در صورت تامین هزینه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

دکتر تفقدي در ادامه به موفقيت هاي کسب شده در يک سال اخير اشاره کرد و گفت:‌به همت عضو هيات علمي اين دانشگاه و کسب دانش فني توسط وي(دکتر محمود رضا جعفري) و توليد انبوه آن، دانشگاه علوم پزشکي مشهد به بازار دارويي منطقه وارد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.