سنندج؛

ابگیری سد چراغ ویس سقز تا پایان سالجاری

معاون طرح توسعه آب منطقه ای از آغاز آبگیری سد چراغ ویس تا پایان امسال خبر داد و گفت: تامین آب شرب شهرستان سقز در دراز مدت از طریق سد چراغ ویس انجام خواهد شد.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،جبار خالق پناه گفت: مجموعا حدود 75 میلیارد تومان برای اتمام عملیات اجرایی سد چراغ ویس سقز مورد نیاز است، اگر امسال 60 میلیارد تومان به این سد اختصاص یابد بحران مالی سد چراغ ویس حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود 80 میلیارد تومان برای سد چراغ ویس هزینه شود تا عملیات اجرایی به اتمام برسد، افزود: اگر در هفته های آتی اعتباراتی به دریاچه ارومیه اختصاص یابد عملیات اجرایی سد با شتاب بیشتر به پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه سد چراغ ویس به طور متوسط 83 درصد پیشرفت برخوردار است، اظهار کرد: پتانسیل دریاچه ارومیه هفت میلیارد متر مکعب است که سهم شهرستان سقز از آن 1.5 متر مکعب است.

وی میانگین تولید آب سالانه آب در این حوزه را حدود 1.5 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: سهم شهرستان سقز از این دریاچه 550 متر مکعب برآورد شده است.

وی تامین آب شرب شهرستان سقز را اولویت اصلی اجرای سد چراغ ویس بیان کرد و گفت: انتظار می رود از این سد در بخش های صنعت و کشاورزی مورد بهره برداری قرار گیرد.

تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان سقز که سالانه 33 میلیون متر مکعب است، تامین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه به میزان پنج هزار و 575 هکتار و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی از اهداف این طرح است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: چراغ ویس ، سد ، ابگیری ، اب ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.