امام جمعه سنندج گفت: جشن عاطفه‌ها در واقع بستری ارزشمند برای دستگیری از نیازمندان است که در دین اسلام به صورت ویژه بر آن تاکید شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در سنندج با بیان اینکه والدین در گرایشات و تمایلات فرزندان تاثیر به‌سزایی دارند، گفت: پدران و مادران همانگونه که فرزندانشان را در برابر بیماری‌های جسمانی مواظبت می‌کنند، باید از نظر بیماری‌های روحی نیز ایمن سازند.

وی افزود: پدران و مادران صالح فرزندان خود را به دین اسلام دعوت و آنان را با صفات ارزشی که در این دین مورد توجه قرار گرفته مزین می‌سازند.

ماموستا خدایی از والدین به عنوان نخستین معلمان و راهنماهای زندگی هر انسانی نام برد و بیان کرد: انسان در زمان تولد و حتی سال‌ها بعد از آن قادر به هیچ نوع تصمیم‌گیری برای خود نبوده و مسیری را که والدین برایش انتخاب می‌کنند می‌پیماید.

امام جمعه سنندج گفت: اگر رفتار و کردار فرزندان در این سالها راضی کننده باشد، شما کار خود را در تربیت درست انجام داده‌اید.

امام جمعه سنندج آشنا نمودن فرزندان با مشورت و اهمیت آن در خانواده امری ضروری است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: شخصیت دادن به کودکان در بستر خانواده و نحوه رفتار والدین از دیگر مباحث تاثیرگذار در رشد و تربیت صحیح فرزندان است.

ماموستا خدایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به سال تحصیلی و بازگشایی مدارس افزود: هر ساله قبل از بازگشایی مدارس جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود که همه ما باید به اندازه توان خود در این جشن ملی شرکت کنیم.

امام جمعه سنندج دستگیری از محرومین و نیازمندان را با اولویت حفظ کرامت آنها مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید اجازه داد شخصیت و کرامت نیازمندان خدشه‌دار شود.

امام جمعه سنندج با تقدیر از عملکرد کمیته امداد کردستان در زمینه خدمات‌رسانی به نیازمندان جامعه افزود: سطح رضایتمندی مردم استان از خدمات و اقدامات این نهاد بالا بوده که جای تقدیر دارد.

ماموستا خدایی در پایان ضمن دعوت از تمام مردم استان برای مشارکت در برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: نباید اجازه داد فقر مالی و نبود امکانات مادی فرزندان جامعه اسلامی را از تحصیل بازدارد.

انتهای پیام/محمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.