ناظر بین المللی رالی: ملاک اصلی مسابقات شهری و خانوادگی اجرای صحیح قوانین است

مسئول کمیته رالی گفت: هدف از برگزاری این گونه مسابقات ، بیشتر فرهنگ سازی رانندگی صحیح و رانندگی حرفه ای و شناخت علائم است و همچنین اجرای صحیح قوانین است.

سینا سعیدی مسئول کمیته رالی هیئت اتومبیلرانی استان تهران در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،  هدف اصلی از برگزاری رالی خانوادگی تفریحی پایتخت که صبح امروز در منطقه 22 تهران آغاز شد را فرهنگ سازی اعلام نمود و بیان داشت : هدف از برگزاری این گونه مسابقات ، بیشتر فرهنگ سازی رانندگی صحیح و رانندگی حرفه ای و شناخت علائم است و همچنین آموزش و پیدا کردن نقشه می باشد .  
وی ادامه داد : ملاک این گونه مسابقات شهری بر این است که در تمام مسابقه، باید  قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا شود و ملاک اصلی مسابقات شهری و خانوادگی اجرای صحیح قوانین است . 
سعیدی ادامه داد : در این گونه مسابقات به هیچ وجه سرعت ملاک نیست و سرعتهای مدنظر گرفته شده، حتی از سرعتهای شهر نیز پائین تر است به عنوان مثال سرعت در اتوبان بیشتر از 70 نیست و در داخل کوچه و خیابان ها بالاتر از 40 نیست . 
ناظر بین الملی رالی در خاورمیانه بیان داشت : در این مسابقه تفریح و بحث نوعی سرگرمی ورزشی نیز برای خانواده ها، در نظر گرفته شده است و ضمن اینکه پیش زمینه این مسابقات از همین جا شروع می شود و از این طریق می توانند با رالی های حرفه ای در سطح کشور آشنا شوند و بعد از آشنایی و با آموزش بتوانند در رالی های حرفه ای جاده ای نیز شرکت کنند که در این گونه رالی های جاده ای سرعت ملاک است و تجهیزات مخصوص خود را می طلبد . 
قهرمان سابق رالی کشور درباره نقشه این مسابقه اظهار داشت : نقشه هر شرکت کننده مختص به خودش است و به صورت رندوم با هم فرق می کنند و شبیه هم نیستند . 
مسئول کمیته رالی هیئت اتومبیلرانی استان تهران در پاسخ به این سوال که در طول مسابقه ناظر مسابقه در نظر گرفته شده است گفت : در طول مسابقه و سطح شهر، ناظران ما با ماشین های پست کنترل هستند و نظارت کامل بر شرکت کنندگان در مسابقه وجود دارد ضمن اینکه در این مسابقه، هم زود رسیدن ایراد دارد و هم دیررسیدن ، و شرکت کنندگان باید طبق ساعت خود و برنامه ریزی که انجام شده است در زمان مشخص به خط خط پایان این مسابقه برسند .

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار