استاندار قم با اشاره به وجود بحران کم آبی در بسیاری از کشورهای جهان اظهار کرد: باید از تجارب جهانی در مقابله با کم آبی استفاده شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مهدی صادقی در نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان طی سخنانی با اشاره به دغدغه‌مندی عموم مسئولین و مردم در سطح کشور برای حل بحران آب اظهار کرد: باید مصوبات در جهتی باشد که قابلیت اجرایی داشته باشند و نحوه اجرای این مصوبات نیز مشخص شود.
 
وی با بیان لزوم همکاری دستگاه‌های مسئول در اجرای صحیح مصوبات اضافه کرد: جلوگیری از برداشت غیر مجاز و فرهنگ سازی در زمینه‌هایی چون تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب از ضرورت‌های این مسیر است.
 
استاندار قم استفاده از تجربیات مدیریتی در دیگر مناطق کم آب جهان را بسیار مفید دانست و  افزود: همکاری بخش تولید و کشاورزان در برون رفت از بحران کم آبی در کشور مباحث موجود در این موضوع می‌تواند کمک شایانی برای بدست آمدن راهکارهای مناسب برای حل مشکل آب و نیز حمایت از کشاورزان داشته باشد.
 
وی با تأکید برتوجه دولت به طرح تعادل بخشی به منابع آبی کشور ادامه داد: اعتبارات خوبی از سوی دولت به این امر تخصیص یافته که نشان دهنده عزم جدی دولتمردان برای کمک به حل بحران آب است.
 
محمدعلی مصطفوی مدیر کل حفاظت و بهره برداری منابع زیر زمینی شرکت مدیریت منابع آب نیز با بیان وضعیت منابع آب کشور و آمارهایی از میزان پیشرفت مناطق خشک و بیابانی در کشور اظهار کرد: فعالیت‌های غیر مجاز در استفاده از منابع آبی، کشور را به سمت کاهش بیش از حد منابع زیر زمینی سوق داده است که ناگزیریم برای جبران این کمبود، محدودیت‌های مصارف مختلف آب را تشدید نمائیم.

انتهای پیام/س
برچسب ها: قم ، تجارب ، کم ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.