نمایش «وقتی ما مردگان برمی ‌خیزیم» با مضمون جدال مرگ و زندگی روی صحنه می‌رود.

شهاب آگاهی کارگردان نمایش «وقتی ما مردگان برمی ‌خیزیم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون این اثر گفت: داستان هنرمند مجسمه‌سازی است که شاهکاری را خلق کرده اما به خاطر اتفاقاتی که در زندگیش می‌‌افتد در حالی که آثارش برگزیده‌ی جهانی است اما خودش احساس رضایت از زندگی هنری و روزانه‌ی خود نمی‌کند.

وی افزود: بازی بازیگران به نوعی است که به نوعی به مخاطبان می‌گوید: "اینجا دنیای مردگان است" و جدالی از مرگ و زندگی به تصویر کشیده می‌شود.

آگاهی در رابطه با انگیزه‌ی خود از انتخاب این نمایش گفت: مضمون این نمایش که جدال مرگ و زندگی است برایم جذابیت داشت و این اثر را نزدیک به مجسمه‌ساز بزرگ کشورمان بهمن محصص دیدم که انگیزه‌ام را برای اجرای این نمایش بیشتر کرد.

آگاهی با بیان اینکه نمایش موسیقی محور است عنوان کرد: موسیقی به صورت زنده در این اثر اجرا می‌شود اما تماشاگران شاهد نوازنده‌ای خارج از بازیگران نخواهند بود و نوازندگی توسط خود بازیگران صورت می‌گیرد و از موسیقی کلاسیک تا تصنیف‌‌ها به گوش مخاطب می‌رسد.

وی در راستای انتخاب سالن نمایش حافظ مطرح کرد: از همان اول همین سالن را مدنظر داشته‌ام چون به لحاظ  معماری سالن متناسب با نمایش و فضای کاری این اثر بوده است.

آگاهی درباره‌ی شیوه اجرایی عنوان کرد: با توجه به اینکه نمایش‌های گذشته با این شیوه‌ی اجرایی خود عنوان کرد: با توجه به اینکه نمایش‌های گذشته با این شیوه اجرایی روی صحنه رفته است این اثر هم از همان شیوه پیروی می‌کند.

وی در این راستا افزود: هر نمایشی با توجه به متن و محتوای خودش غالب اجرا را از تکراری بودن آن خارج می‌کند و این هنرمند است که با شیوه‌ای فضا را با دیگر نمایش‌ها متمایز می‌کند.

گفتنی است نمایش «وقتی ما مردگان برمی ‌خیزیم» به کارگردانی شهاب آگاهی در سالن حافظ از 16 شهریور الی 15 مهر ماه ساعت 20:15 روی صحنه می‌رود.

از عوامل این کار می‌توان به بازیگران: مهدی اعتماد سعید، سارا اکبری، نیلوفر ندایی، ماکان اشک‌واری، آرش فتاحی، طاهره هزابه، عمد طاهری، هجاد شفیعی نویسنده: سمیرا اتفاق دراماتوژ: مهدی اعتماد سعید تهیه‌کننده: احسان رسول اف دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: محمد رضایی طراحی موسیقی:  نوید گوهری طراح صحنه: علی کج‌باف طراح لباس: شیما میرحیدری اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار