کارگردان نمایش «معرکه در معرکه» از معرکه‌گیری در تالار حافظ خبر داد.

محسن آزاد کارگردان نمایش «معرکه در معرکه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: نمایش پهلوانی است که در شهر معرکه می‌گیرد و مردم را به دور خودش جمع می‌کند که در این حین زنی با داد و فریاد وارد صحنه می‌شود که اتفاقاتی را برایش رقم می‌زند.

وی در خصوص اجراهای گذشته این نمایش بیان کرد: در سال 92 و 93 هم این اثر در تالار محرابروی صحنه رفت و با استقبال خوبی مواجه شد و امسال موفق به شرکت در جشنواره آئینی سنتی شدم که خوشبختانه جزء منتخبین جشنواره هستم.

آزاد در رابطه با شیوه‌‌ی اجرایی عنوان کرد: تماشاچی‌ها دور تا دور معرکه‌گیر می‌نشینند که این طراحی باعث می‌شود  تا مردم خود را به نوعی در یک معرکه‌گیری واقعی حس کنند و همچنین بازیگرها در قسمت هایی با تماشاچی‌ها هم‌بازی شده و آنها را روی صحنه می‌آورد.

کارگردان نمایش  «معرکه در معرکه» درباره موسیقی این اثر مطرح کرد: در نمایش از سازهایی همچون (دف، تنبک، کمانچه) استفاده شده که بدلیل حماسی بودن اثر  و وجود پهلوانان دف ساز پررنگ‌تری در نمایش است.

وی در خصوص نمایش‌های آئینی و سنتی گفت: اگر مسئولان کمی رسیدگی بیشتری به این نمایش‌ها داشته باشند و دست کارگردان‌ها و نویسندگان را در زمینه اجرا و متن کمی باز بگذارند تا بتوانند خلاقیت‌ خودشان را عملی کنند باعث می‌شود مشکلاتی را که سر راهشان است از بین ببرند
.
گفتنی است؛ نمایش  (معرکه در معرکه) به کارگردانی محسن آزاد و نویسندگی‌:داوود میرباقری، جمعه 6 شهریور در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

از بازیگران این اثر می توان به : علی عطایی، محمدرضا مختاری آزادفر، امین اکبری نصب، شقایق فتحی، بیتا خارستانی، اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار